مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس:

پرونده ۲۰۵۹ شکایت بسته شد/ ۲۱۵۶ شاکی حقیقی

پرونده ۲۰۵۹ شکایت بسته شد/ ۲۱۵۶ شاکی حقیقی

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس با اعلام ثبت ۲۲۲۷ شکایت در سامانه رسیدگی به تخلفات و شکایات و شکایت ۲۱۵۶ حقیقی، از مختومه شدن ۲۰۵۹ پرونده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی شهیدی با اشاره به ثبت 2227 شکایت در سامانه رسیدگی به تخلفات و شکایات (سمتا) طی سال جاری و مکاتبه  کارشناسان با ناشران ، نهادهای مالی، تشکل های خودانتظام به سنا گفت: تاکنون از این تعداد، 2059 شکایت بایگانی و مختومه شده و 168 مورد در حال بررسی و رسیدگی است که تعداد شاکیان حقیقی 2156 و شاکیان حقوقی 71 شخص هستند. 

وی ادامه داد: از کل شکایات واصله به این مدیریت، 1730 مورد در خصوص ناشران، 298 مورد در خصوص کارگزاران، 26 مورد در خصوص نهادهای مالی غیرکارگزار و مابقی از سایر اشخاص است.

به گفته این مقام مسئول ، مدیریت پیگیری تخلفات در راستای تحقق اهداف قانون بازار اوراق بهادار و انجام تکالیف سازمانی، ضمن رسیدگی به گزارش های تخلفاتی واصله، اقدام به رسیدگی به شکایات در حوزه بازار سرمایه نیز می کند.

شهیدی افزود: میانگین زمان پاسخ دهی به شکایات از ابتدای سال تاکنون 27.4 روز است که در 494 مورد، از طریق استعلام از واحدهای سازمانی پاسخ دهی صورت پذیرفته و در 1072 مورد از خود متشاکی درخواست پاسخ شده است.

وی افزود: از این تعداد شکایات، بیشترین آن مربوط به عدم پرداخت سود به تعداد 840 مورد بوده و این مدیریت در تلاش است در راستای احقاق حقوق سرمایه گذاران اقدام به تمهید زمینه های اعتماد در بازار سرمایه کرده و با شفافیت کامل به رسیدگی تخلفات و شکایات بپردازد.

شهیدی از کلیه اشخاص تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اعم از ناشران، نهادهای مالی و تشکل های خودانتظام خواست، ظرف مهلت مقرر از طریق سامانه های کدال یا ستان برای تهیه و ارسال پاسخ به این مدیریت اقدام کنند تا نتیجه بررسی ها در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا