اکتشاف و پژوهش، 2 برنامه استراتژیک شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در سال 96

اکتشاف و پژوهش، 2 برنامه استراتژیک شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در سال 96

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: اکتشاف و پژوهش، 2 برنامه استراتژیک این شرکت در سال 96 است.

وجیه ا... جعفری ضمن بیان این مطلب گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نظر دارد با واگذاری برخی از شرکت های تحت پوشش خود، نقدینگی موجود را به سمت اکتشاف و پژوهش هدایت کند. 

وی ادامه داد: با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی برای توسعه اکتشافات توافق کرده ایم و اکنون 13 تیم از این سازمان در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مستقر هستند و عملیات اکتشافی را به پیش می برند و ما تنها امور پشتیبانی و لجستیک را انجام می دهیم.
به گفته مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، با تدبیر اعضای هیات عامل ایمیدرو، قرار است شرکت مشترکی بین این سازمان و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تاسیس شود تا فعالیت های مربوط به اکتشاف و جذب سرمایه گذاری را انجام دهد.
جعفری با بیان اینکه طی سال جاری مدیریت راهبری 3 واحد زیر مجموعه این شرکت واگذار شده است، گفت: این شرکت ها شامل فسفات اسفوردی، کک سازی زرند و سرب و روی نخلک است و قرار است تا پایان امسال، مدیریت راهبری شرکت فروکروم جغتای نیز واگذار شود.
وی ادامه داد: فروکروم جغتای در نیمه دوم سال 92 و نیمه اول سال 93 غیرفعال بود که با حمایت های ایمیدرو در اواخر سال93 فعال شد و توانست در سال 94، حدود 8100 تن محصول تولید و در همان سال، برای نخستین بار حدود 7 هزار تن صادر کند. امروز دیگر مشکل فروش نداریم و می توانیم از طریق بورس عرضه کنیم.
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطر نشان کرد: این شرکت با حمایت ایمیدرو از لیست واگذاری خارج شد و توانست همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهد. این شرکت طی سال های 93 و 94 با کاهش قیمت محصولات و درنتیجه کاهش درآمد و مشکلات نقدینگی زیادی مواجه بود. همچنین مشکل تامین مواد اولیه زغال سنگ و کرومیت نیز وجود داشت که این بحران ها با حمایت های ایمیدرو، کاهش یافت.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا