در معاملات اولین روز هفته؛

برگه های سهم در صدر معاملات دارایی های مالی ایستاد

برگه های سهم در صدر معاملات دارایی های مالی ایستاد

در این روز نمادهای گل گهر، سرمایه گذاری معادن و فلزات، ملی مس و مخابرات بیشترذین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

 
در داد و ستدهای روز شنبه شاخص کل بورس 12.5 واحد بالا رفت و در عدد 78هزار و 622 به کار خود پایان داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات اولین روز کاری هفته شاخص کل بورس مثبت شد.

گفتنی است در این روز سهامداران بیش از 783 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 190 میلیارد ریال در 52 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز نمادهای گل گهر، سرمایه گذاری معادن و فلزات، ملی مس و مخابرات بیشترذین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

گفتنی است امروز شاخص بازار اول 63 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم 279 واحد افت را ثبت کرد.

همچنین گروه های خودرو ، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار دارند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای تولیدی مهرام، ملی سرب و روی، معادن بافق، آبسال، پیاذر، صنایع و خدمات کشاورزی و سیمان بجنورد بود.

در مقابل نمادهای لبنیات کالبر، سیمان ایلام، تولید محور خودرو، سیمان شمال، پالایش نفت اصفهان، پارس خزر و پارس الکتریک با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران امروز برای خرید سهام پیاذر، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام ایران ارقام، صنایع و خدمات کشاورزی، اوراق صکوک مرابحه سایپا و سهام کالسیمین بیشترین تقاضای خرید و طولانی ترین صف ها را تشکیل دادند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سهامداران برای خروج از سهام فرآورده های نسوز آذر، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان قائن، اوراق صکوک مرابحه سایپا و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم پارس خودرو با معامله 257 میلیون برگه سهم بیشترین حجم معاملات و آذرآب با معامله 19 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا