ورود سكه به كانال 1 ميليون و 200 هزار تومانی

ورود سكه به كانال 1 ميليون و 200 هزار تومانی

روند فراز و فرود قيمت‌ها در بازار سكه و ارز هفته گذشته نيز ادامه داشت به‌طوري كه دلار در معاملات هفته گذشته 6 تومان افت قيمت داشت ولی ...

روند فراز و فرود قيمت‌ها در بازار سكه و ارز هفته گذشته نيز ادامه داشت به‌طوري كه دلار در معاملات هفته گذشته 6 تومان افت قيمت داشت ولی يورو 80 تومان رشد داشت و پوند انگليس نيز 18 تومان گران‌تر شد و قيمت هر گرم طلای 18 عيار 1891 تومان رشد پيدا كرد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تعادل، بررسي وضعيت قيمت انواع سكه در اين هفته نشان مي‌دهد كه هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با 26.500 تومان رشد وارد كانال يك‌ميليون و 200 هزار تومان شد و هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز 15 هزار تومان افزايش قيمت را تجربه كرد.

نيم سكه نيز 7 هزار تومان گران‌تر شد و ربع سكه نيز در هفته مورد بررسي 4 هزار تومان افزايش قيمت پيدا كرد. سكه گرمي نيز 2 هزار تومان بيشتر شد، اما قيمت هر گرم طلاي 18 عيار در اين هفته رشد 1891 توماني را به ثبت رساند.
 

 ارزاني اونس طلا بعد از ۷ هفته

قيمت جهاني طلا روز جمعه بعد از 7 هفته متوالي روند افزايشي، كاهش يافت. از دلايل كاهش قيمت طلا، رشد شاخص دلار در مقابل سبد 6 ارز معتبر دنيا اعلام شد.

بر همين اساس قيمت طلا نيز با ۰,۲درصد كاهش 1193 دلار و 66 سنت در هر اونس اعلام شد. اين درحالي است كه طلا در روز پنج‌شنبه به بالاترين قيمت خود از روز 23 نوامبر رسيده بود و هر اونس در بازارها يك‌هزار و ۲,۶ دلار و ۹۸ سنت معامله شد.

كارشناسان معتقدند طلا ممكن است تا يك‌هزار و ۱۷۰ دلار هم كاهش يابد؛ اما دوباره به بالاي يك‌هزار و ۲۱۰ دلار خواهد رسيد و سپس بار ديگر در آستانه نشست ماه مارس بانك مركزي امريكا افت خواهد كرد.

دنباله‌روی سكه از اونس

رييس اتحاديه طلا و جواهر ضمن ارزيابي بازار طلا و سكه در هفته گذشته عنوان كرد كه قيمت‌ها در بازار داخلي با شيبي ملايم روند صعودي را تحت‌تاثير افزايش قيمت جهاني طلا داشته اما روند كلي بازار طبيعي است.

محمد كشتي‌آراي گفت: در هفته‌يي كه گذشت روند قيمت جهاني طلا صعودي بود و تقريبا به‌طور متوسط ۲۲ دلار قيمت جهاني طلا افزايش پيدا كرد.

وي افزود: اين افزايش قيمت ناشي از تحولات سياسي و همچنين ضعيف شدن نرخ دلار در برابر ارزهاي ديگر و افزايش تقاضا در شروع سال جديد ميلادي است. اين عوامل در كنار هم باعث شده كه قيمت جهاني طلا در دو هفته گذشته روند صعودي داشته باشد.

رييس اتحاديه طلا و جواهر ادامه داد: در بازار داخلي، وضعيت تقاضا در حد معمول است و تقاضاي اضافي در بازار مشاهده نمي‌شود اما با اين حال افزايش قيمت جهاني به بازار داخلي منتقل شده و قيمت‌هاي داخلي هم افزايش پيدا كردند.

كشتي‌آراي عنوان كرد: در طول هفته گذشته يك شيب افزايشي ملايم روي قيمت جهاني طلا وجود داشت. درحالي كه قيمت ارز نوسان زيادي نداشت و بيشترين نوسان مربوط به اونس جهاني طلا بود و در نتيجه با افزايش اونس جهاني طلا، قيمت‌ها روند صعودي پيدا كرد و قيمت سكه تمام به يك‌ميليون و ۲۰۵هزار تومان رسيد.

وي ادامه داد: اما به‌طور كلي روند قيمت سكه و طلا در بازار داخلي طبيعي است و افزايش قيمتي كه در بازار جهاني از حدود دو هفته قبل اتفاق افتاد با شروع سال جديد ميلادي و كاهش ارزش سهام قابل پيش‌بيني بود. طبيعتا با كم شدن ارزش سهام، تقاضا براي خريد طلا افزايش پيدا مي‌كند و سرمايه‌گذاري روي طلا بالا مي‌رود. امروز وقتي بازارهاي جهاني را رصد مي‌كنيم افزايش تقاضايي را براي طلا هم در بازارهاي آسيا و هم در بازارهاي غربي مشاهده مي‌كنيم.

6i3pn2nxsyfjqruvyssr.jpg

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا