حمل و نقل و مسکن در ایران چقدر انرژی مصرف می کنند؟

حمل و نقل و مسکن در ایران چقدر انرژی مصرف می کنند؟

اقتصاد > مسکن - وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 60 درصد مصرف انرژی در کشور در حوزه حمل و نقل و مسکن به مصرف می رسد،

عباس آخوندی در دیدار با گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته ای آلمان، گفت: به طور قطع وضع استانداردها، مشوق ها، تامین مالی و استفاده از فناوری های نوین در این زمینه پیچیدگی هایی دارد که تمایل داریم از تجربه های دیگر کشورها در این زمینه استفاده کنیم.

وی یادآورشد: در زمینه کاهش مصرف انرژی اجماع جهانی وجود دارد، اما برای عملیاتی کردن آن مشکلات جدی در زمینه هایی از جمله فرهنگ مردم، قدرت خرید و سرانه تولید ناخالص ملی داریم؛ ضمن آنکه اجرای برنامه صرفه جویی در بخش مسکن پیچیدگی هایی دارد.

آخوندی ادامه داد: در مورد برقی کردن راه آهن نیز مذاکراتی بین دو طرف انجام شده است و تمایل دارم در بخش حمل ونقل و تامین ماشین آلات نوین در بخش ساختمان، مذاکراتی از طرف نمایندگان دو طرف صورت گیرد تا با نهایی شدن و تعیین پروژه های مشخص، در سفر به آلمان قراردادهای اجرایی آنها منعقد شود.

گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته ای آلمان نیز خواستار مذاکرات تخصصی دوطرف در موضوع های مشخص از جمله مقررات ساخت ساختمان، حمل و نقل ریلی و سرمایه گذاری و مقرر شد با تعیین نمایندگان این مذاکرات آغاز شود.

وی اعلام کرد: بر اساس برنامه مشخص تا سال 2050 در نظر داریم در آلمان مصرف انرژی را تا 80 درصد کاهش دهیم که هدف بلند پروازانه ای است اما در این زمینه تلاش می کنیم با بازسازی ساختمان های کهن و رعایت مقررات جدید در ساخت و ساز های جدید مسکونی به این هدف دست یابیم و با کمال میل برنامه جامع ملی آلمان در اختیار شما قرار می گیرد.

معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته ای آلمان ادامه داد: در زمینه مدرنیزه کردن وسایل حمل ونقل عمومی درون و برون شهری، آلمان تجربه های خوبی دارد و برای استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر برنامه ای گذاشته است که در حوزه حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان تاکید کرد: در سه بخش تشویق، خواسته و مشاوره برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

این مقام آلمانی افزود: در بخش نخست مشوق هایی همچون اعطای وام های کم بهره برای بازسازی ساختمان های کهن و در بخش دوم ضرورت اجرای قوانین بهینه سازی مصرف انرژی و در بخش سوم شامل ارایه مشاوره برای افزایش معلومات بخش خصوصی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا