يک کارشناس اقتصادي در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد:

همکاري‌هاي خارجي معدني منوط به فضاي بين‌المللي آينده ايران

همکاري‌هاي خارجي معدني منوط به فضاي بين‌المللي آينده ايران پايگاه خبري معدن نيوز- يک کارشناس اقتصادي گفت: درحال‌حاضر شرکت‌هاي چيني در بخش انتقال فناوري و فاينانس معدن و صنايع معدني فعال شده‌اند و اروپايي‌ها نيز تمايل بالايي براي همکاري در اين بخش دارند اما اينکه مذاکرات تا چه اندازه به نتيجه خواهد رسيد به فضاي بين‌المللي در آينده بستگي خواهد داشت.
جواد صلاحي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با بيان اينکه ظرفيت بالايي براي همکاري فناوري بين ايران و شرکت‌هاي بزرگ معدني دنيا وجود دارد، گفت: درحال‌حاضر بسياري از صنايع معدني ايران با فناوري پايين فعاليت مي‌کنند يا توان توليد برخي محصولات وجود ندارد که انتقال فناوري مي‌تواند بسياري از مشکلات اين بخش را حل کند.
اين استاد اقتصاد که در شرکت‌هاي معدني و صنايع معدني به عنوان مشاور فناوري و... فعاليت مي‌کند با اشاره به اينکه در ماه‌هاي اخير تمايل خارجي‌ها براي همکاري‌هاي در بخش معدن ايران بيشتر شده است، گفت: در همايش سرمايه‌گذاري بخش معدن و صنايع معدني نزديک به 117 شرکت از 40 کشور حضور يافته بودند که بيشتر آنها اروپايي بودند و اين نشانه‌هاي مثبت همکاري براي بخش معدن است.
وي ادامه داد: درحال‌حاضر شرکت هايي از اروپا براي انتقال فناوري صحبت‌هاي کرده‌اند و اينکه چه ميزان از اين مذاکرات به نتيجه نهايي برسد بستگي به ادامه وضعيت سياسي و اقتصادي ايران در فضاي بين‌المللي دارد.
صلاحي با بيان اينکه چيني‌ها در بخش فناوري و فاينانس به دنبال همکاري با ايران هستند، افزود: درحال‌حاضر شرکت‌هايي از اين کشور پروژه‌هاي را در ايران آغاز کرده‌اند و به دنبال توسعه همکاري‌هاي خود هستند، زيرا ايران ظرفيت بالايي در بخش انتقال فناوري براي جبران فاصله به وجود آمده بين صنايع داخلي و خارجي در نتيجه تحريم‌ها دارد و همچنين بهره‌برداري از محصولات معدني که به انواع متنوعي از ان دسترسي دارد اين ظرفيت‌ها را تقويت کرده است.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا