جابه‌جايي مس از طريق راه‌آهن هرمزگان دو برابر شد

جابه‌جايي مس از طريق راه‌آهن هرمزگان دو برابر شد پايگاه خبري معدن نيوز-  از ابتداي سال جاري تاکنون 505 هزار و 714 تن مس به‌وسيله 8هزار و 613 دستگاه واگن جابه‌جا شده که در مقايسه با سال گذشته افزايش دو برابري داشته است.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز به نقل از مس پرس ، محمد پورفخري مديرکل راه‌آهن هرمزگان با بيان اين مطلب گفت: از اين ميزان کالا، 219هزار و 582 تن مس از کارخانه مس سرچشمه کرمان با 3هزار و 906 واگن و 286 هزار و 132 تن مس از کارخانه سونگون آذربايجان شرقي با 4هزار و 707 واگن انتقال يافته است.
وي ادامه داد: 46هزار و 956 تن مس توسط 794 واگن نيز در اين مدت از معدن مس سرچشمه کرمان جابه‌جا شد.
مديرکل راه‌آهن هرمزگان اظهار کرد: ميزان مس جابه‌جاشده از کارخانه سونگون آذربايجان شرقي نيز در اين مدت برابر با 228هزار و 328 تن بوده که به‌وسيله 3 هزار و 592 واگن حمل شده است.
پورفخري با اشاره به رشد به‌وجودآمده در جابه‌جايي با خطوط ريلي گفت: ميزان مس حمل‌شده توسط خطوط ريلي به هرمزگان در سال جاري برابر با 84 درصد و از لحاظ تعداد واگن‌هاي حمل‌کننده، 96 درصد رشد داشته است.
وي تصريح کرد: محدوديتي براي حمل‌ونقل مس توسط راه‌آهن وجود ندارد و به هر ميزان که کارخانه‌ها تقاضا داشته باشند امکان جابه‌جايي وجود دارد.
براساس اين گزارش، در سال‌هاي گذشته با توسعه حمل‌ونقل ريلي در کشورهاي مختلف، اين بخش نقش به سزايي در کاهش قيمت تمام‌شده محصولات معدني داشته و امکان رقابت‌پذيري بيشتري را به‌وجود آورده است، به‌طوري‌که نوسانات توليد ناخالص داخلي در کشورهاي مختلف دنيا در راستاي توسعه حمل‌‌و نقل اتفاق مي‌افتد. در همين زمينه، فعالان اقتصادي در بخش معدن معتقدند که رشد اقتصادي در افق 1404 به‌ويژه در بخش معدن نيازمند توسعه حمل‌ونقل ريلي در کشور است و باعث توسعه معادن، افزايش سهم معادن در اقتصاد کشور و صادرات مواد معدني را به کشورهاي مختلف فراهم کند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا