برای خرید هر خودرو چند درصد بهره می‌پردازیم

برای خرید هر خودرو چند درصد بهره می‌پردازیم

با مقایسه قیمت هر خودرو در بازار و کارخانه، مبلغ واقعی وام و بهره واقعی، هزینه واقعی پرداخت شده برای هر خودرو توسط تسهیلات 25 میلیون تومانی محاسبه شده است.

روز گذشته جزئیات تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو اعلام شد. حال با احتساب قیمت خودرو و میزان بهره وام متقاضیان باید حدود 15 تا 22 درصد بهره واقعی وام را برای خرید خودرو پرداخت کنند که البته بر اساس محاسبات موجود میزان بهره پرداختی به مدل خودرو وابسته است.

با مقایسه قیمت هر خودرو در بازار و کارخانه، مبلغ واقعی وام و بهره واقعی، هزینه واقعی پرداخت شده برای هر خودرو توسط تسهیلات 25 میلیون تومانی محاسبه شده است.

با احتساب اقساط 84 ماهه و پرداخت 80 درصد قیمت هر خودرو با بهره 16 درصدی، بیشترین بهره واقعی وام متعلق به وانت آریسان دوگانه سوز با بهره 22.21 درصد و کمترین بهره واقعی وام متعلق به سایپا 132SE با بهره واقعی 15.59 درصد است.

 در جدول زیر قیمت خودرو در بازار در مقایسه با قیمت کارخانه‌ای محاسبه شده‌است، همچنین با احتساب پرداخت 80 درصد قیمت خوردو از سوی وام، وام تعلق گرفته برای هر خودرو محاسبه شده است. پس از آن میزان پرداختی از سوی متقاضی به علاوه تعداداقساط که برای همه نوع خودرو 84 ماه با بهره 16درصد در نظر گرفته شده است، محاسبه می‌شود، همچنین مبلغ هر قسط با توجه به قسمت خودرو و وام تعلق گرفته شده ذکر شده است.

پس از آن نیز تفاوت قیمت ریالی هر خودرو و مبلغ وام واقعی در نظر گرفته شده است تا میزان بهر واقعی برای هر خودرو پس از 84 ماه معین شود.

به طور مثال سایپا 151LE که در بازار با قیمت 16 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت کارخانه‌ای 16 میلیون و 920 هزار تومان عرضه می‌شود، با احتساب 80 درصد پرداختی توسط وام، معادل 13 میلیون و 536 هزار تومان محاسبه می‌شود که متقاضی باید  معادل سه میلیون و 840 هزار تومان به صورت نقدی پرداخت کند و مابقی توسط اقساط ماهانه معادل 368هزا رو 853 تومان پرداخت شود.

حال با احتساب تفاوت ریالی هر قسط و مبلغ واقعی خودرو، بهره واقعی وام برای این مدل خودرو 17.38 درصد خواهد بود.

برای مشاهده جدول در سایز اصلی اینجا کلیک کنید

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا