رییس سازمان بورس و اوراق بهادار پيش بيني كرد:

تبديل بورس کالای ایران به مرجعیت قیمتی در منطقه

تبديل بورس کالای ایران به مرجعیت قیمتی در منطقه

هیچ مکانیسمی در کشور بهتر از بورس کالا نمی تواند براساس عرضه و تقاضا، قیمت کالاها را کشف کند و در دنیا نیز پس از سال ها تحقیق و تجربه اثبات شده است که تنها بازاری که به رقابت کامل نزدیک تر است، بورس ها هستند.

تبديل بورس کالای ایران به مرجعیت قیمتی در منطقه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در حاشیه بیستمین دوره مجمع عمومی گروه سپرده گذاری های مرکزی آسیا و اقیانوسیه که در محل هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرد به توسعه فعالیت های بین المللی بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: بورس کالای ایران بهترین مرجع برای قیمت گذاری کالاها در کشور است و در آینده ای نزدیک با تمرکز این بورس بر صادرات محصولات، به مرجع قیمت های منطقه تبدیل خواهد شد.

به گزارش بورس نيوز به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، شاپور محمدی افزود: هیچ مکانیسمی در کشور بهتر از بورس کالا نمی تواند براساس عرضه و تقاضا، قیمت کالاها را کشف کند و در دنیا نیز پس از سال ها تحقیق و تجربه اثبات شده است که تنها بازاری که به رقابت کامل نزدیک تر است، بورس ها هستند.

محمدی تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا هیح ادعایی نشده که بازاری شفاف تر از بورس های کالایی می تواند به شفافیت معاملات و رشد سطح رقابت پذیری در دادوستد کالاها منجر شود که با این تفاسیر باید زمینه های تقویت بورس کالا در ایران را نیز مهیا کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: بورس کالا با برنامه های توسعه بین المللی که در دستور کار دارد به زودی به عنوان مرجع قیمتی در منطقه و بازارهای بین المللی شناخته خواهد شد.

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا