در جریان نخستین عرضه اولیه بازار سهام به روش ثبت سفارش؛

سهام "غدیس" 2310 ریال قیمت خورد

سهام

در عرضه اولیه سهام پاکدیس 49 هزار و 278 شخص حقیقی و حقوقی موفق به خرید سهام این شرکت شدند و 10 درصد از سهام "غدیس" از طریق تسهیم حجم عرضه به متقاضیان خرید به فروش رسید.

 

امروز نخستین عرضه اولیه سهام به روش ثبت سفارش با کشف قیمت 2 هزار و 310 ریالی هر سهم شرکت پاکدیس در بازار سرمایه رقم خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، شرکت پاکدیس نخستین شرکتی است که 28 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام آن به روش ثبت سفارش (Book Building) در بازار دوم فرابورس به عموم عرضه و در نهایت با کشف قیمت 2310 ریالی به سهامداران فروخته شد.

در این روش جدید از عرضه اولیه، تمامی معامله‌گران برخط (آنلاین) و غیر بر خط از ساعت 10 تا 12 برای ثبت سفارش خرید که برای این شرکت در دامنه قیمتی 2 هزار و 200 تا 2 هزار و 310 ریال و تا سقف 2 هزار سهم به ازای هر کد معاملاتی است، فرصت داشتند.

همچنین در دوره ثبت سفارش سفارش‌های خرید قابل اصلاح یا حذف بود و راس ساعت 12 دسترسی معامله‌گران برخط و غیر بر خط به سامانه مسدود شد.

به این ترتیب در این عرضه اولیه 49 هزار و 278 شخص حقیقی و حقوقی موفق به خرید سهام این شرکت شدند و 10 درصد از سهام پاکدیس با نماد «غدیس» از طریق تسهیم حجم عرضه به متقاضیان خرید به فروش رسید.

لازم به ذکر است، شرکت پاکدیس یازدهم آبان ماه سال 93 در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر پذیرش و سپس نماد آن با عنوان "غدیس" بهمن ماه سال گذشته در بازار دوم درج شد. سرمایه این شرکت 280 میلیارد ریال است که 10 درصد آن برای نخستین بار به روش ثبت سفارش به عموم عرضه شد. همچنین محور فعالیت شرکت پاکدیس تهیه، تولید، کشت مواد اولیه صنایع غذایی، تاسیس کارخانه‌های مواد غذایی به خصوص استحصال انگور و توزیع و فروش آبمیوه‌، کنسرو و نوشابه‌های غیرالکلی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا