گزارش روز؛

روز سبز خودرویی‌ها

روز سبز خودرویی‌ها

در پایان معاملات امروز، یکشنبه 19 دی ماه 95، شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای خساپا و کچاد با رشد اندک حدود 6.94 واحدی به ارتفاع 78 هزار و 833 واحدی رسید که در این بین نمادهای فملی و بترانس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

 

در جریان داد و ستدهای امروز، گروه خودرویی اکثرا شروعی متعادل داشتند؛ اما نمادهای خکاوه، خنصیر و خلنت از فشار فروش بیشتر و نمادهای خساپا، خفناور، ختراک و ختوقا از اقبال بیشتری بر خوردار بودند و معاملات مثبتی را تجربه کردند. اما در ادامه با تشکل صف خرید نماد خساپا، افزایش تقاضا در سایر هم گروهی ها مشاهده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز گروه حمل و نقل همگی دادوستدهای منفی را تجربه کردند. شرکت تولید محور خودرو با تعدیل منفی 85 درصدی مبلغ 2 ریال سود برای سال مالی 95 پیش بینی کرد. در اخبار آمده بود که تا یک ماه دیگر، قرارداد با رنو امضا خواهد شد.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رنوی فرانسه در حالی مهر ماه امسال توافقنامه همکاری مشترک به امضا رساندند که این توافقنامه هنوز به قرارداد تبدیل نشده؛ بنابراین دو طرف فعلا به فاز اجرایی مشارکت خود ورود نکرده‌اند. این در شرایطی است که به گفته یک منبع آگاه، توافقنامه سازمان گسترش و رنو اواسط بهمن‌ماه امسال و همزمان با دهه فجر به قرارداد تبدیل خواهد شد. این منبع آگاه تاکید می‌کند که هم‌اکنون کارگروهی متشکل از نمایندگان رنو و سازمان گسترش، در ایران مشغول انجام کارهای مقدماتی تبدیل توافقنامه موردنظر به قرارداد هستند.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. در این میان در اواخر بازار افزایش تقاضا در گروه بیمه ای مشاهده شد، که مثبت شدن اکثر آنها را درپی داشت.

درگروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها که اکثرا منفی بودند، نماد شپمچا همچنان صف خرید، نمادهای شکلر و شسینا با افزایش تقاضا به صف خرید رسیدند و نمادهای تاپیکو، پارسان، شپدیس، شپنا، شاوان، شراز، پاکشو و زاگرس معاملاتی مثبت را تجربه کردند.

در گروه های فلزی و معدنی معاملاتی اکثرا متعادل و منفی را نظاره شد. در این بین نمادهای کیمیا، فملی، فروس، میدکو، کدما، ارفع، فسرب، فرآور و فنورد از فشار فروش بالاتر و نمادهای ذوب، زنگان، هرمز، کبافق، کچاد، کروی و کمنگنز از تقاضای بالاتر و معاملاتی مثبت تر برخوردار بودند. اما در اواخر بازار نماد ذوب با جهش قیمتی تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت که پررنگ شدن شایعه افزایش سرمایه شرکت را می توان دلیل اقبال مذکور عنوان کرد. شرکت فولاد خوزستان طی گزارش 9 ماه با تعدیل مثبت 126 درصدی مواجه شد و مبلغ 468 ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد و متوقف شد موضوعی که می تواند افزایش تقاضای گروه سنگ آهنی را درپی داشته باشد.

تکشا، تمحرکه، فجام، فاما و بکاب نمادهای صف خرید و بشهاب، تایرا و تکنو نمادهای مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند.

گروه ساختمانی اکثرا منفی بودند و تنها نمادهای وتوس، کرمان، وآذر و ثپردیس مثبت دنبال شدند؛ اما در آنسو افزایش تقاضا در گروه سیمانی محسوس بود. به طوری که نمادهای سبهان، سیدکو، سغرب و سشمال صف خرید شدند؛ که در ادامه نمادهای سفارس، سهرمز، ستران و سرود نیز به جمع صف خریدهای گروه سیمانی پیوستند. همچنین نماد های سیمان هکمتان به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد و نماد سرمایه گذاری مسکن الوند جهت برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام متوقف شدند. شرکت سیمان شمال نیز پیشنهاد هیات مدیره به مجمع فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 30 درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را منتشر کرد.

در گروه کانی های غیرفلزی که اکثرا منفی بودند. نمادهای کگاز و کسرا به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی با افزایش تقاضا و معاملاتی پرحجم مواجه شدند؛ این در حالی بود که سایر هم گروهی ها منفی به کار خود پایان دادند. همچنین شرکت گروه دارویی البرز در مجمع فوق ‌العاده، افزایش سرمایه 19 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی را تصویب کرد.

در گروه غذایی نماد تازه وارد غدیس در قیمت 231 ریال مورد پذیرش قرار گرفت و نماد غشهداب پس از عرضه صف خرید مجددا صف شد تا با حجم معاملات حدود 25 میلیون سهمی مواجه شود. نماد شهد پس از برگزاری مجمع سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی 150 ریالی و تعدیل پیش بینی سود با رشد حدود 3.5 درصدی و نماد قشکر پس از ارائه صورتهای مالی حسابرسی شده با افت حدود 3.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا