تالار حافظ در سایه حضور سرزده رییس؛

بورس تهران امروز شنونده بود

بورس تهران امروز شنونده بود

در داد و ستدهای روز جاری، یکشنبه 19 دی ماه 95، تالار حافظ تحت تاثیر بازدید سرزده رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر شاپور محمدی، و گفت و شنود این مقام مسوول با سهامداران بود.

 

در داد و ستدهای روز یکشنبه، سهامداران بورس تهران بیش از 862 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 372 میلیارد ریال در 55 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز، شاخص کل 6.9 واحد رشد کرد و به عدد 78 هزار و 833 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی 57 واحد رشد کرد و به 56 هزار و 14 واحد رسید که شاخص بازار دوم 282 واحد نزول را به ثبت رساند و در رقم 167 هزار و 450 واحدی متوقف شد.

نمادهای سایپا، چادرملو، ایران خودرو و هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت این متغیر شدند. همچنین نمادهای ملی مس، ایران ترانسفو و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر آن شدند.

همچنین در این روز، گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع شیمیایی سینا، سیمان غرب، پیاذر، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، جام دارو، پارس الکتریک و توسعه شهری توس گستر بود.

این در حالی بود که نمادهای پمپ ایران، کابل البرز، افست، لنت ترمز ایران، فرآورده های نسوز پارس، فرآورده های نسوز ایران و تولیدی مهرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

امروز سهامداران برای خرید سهام پیاذر، صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، صکوک مرابحه سایپا، سهام گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و سهام سرامیک صنعتی اردکان بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران در سوی دیگر بازار برای خروج از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام فرآورده های نسوز آذر، صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان قائن، صکوک مرابحه سایپا و صکوک ساخت توسعه ملی بیشترین عرضه‌ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم پارس خودرو با معامله 236 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معاله 140 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا