توضیح مدیر نظارت بر ناشران سازمان درباره نمادهای بسته؛

به ‎زودی نمادهای «کاذر» و «فایرا» بازگشایی می‌شوند

به ‎زودی نمادهای «کاذر» و «فایرا» بازگشایی می‌شوند

توقف‏ های طولانی صرفا به دلیل عدم شفافیت برخی از شرکت‏هاست. چراکه هر شرکت حاضر در بورس هرگاه اطلاعات خود را تکمیل کند، سازمان بورس حداکثر ظرف یک روز بعد نماد معاملاتی آن را بازگشایی می‌کند.

 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرد: هر شرکت حاضر در بورس هرگاه اطلاعات خود را تکمیل کند، سازمان بورس حداکثر ظرف یک روز بعد نماد معاملاتی آن شرکت را بازگشایی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سعیدمحمد علیزاده، درباره توقف‌های طولانی مدت برخی از نمادهای معاملاتی در پاسخ به خبرنگار پاسارگادتحلیل گفت: توقف ‏های طولانی صرفا به دلیل عدم شفافیت برخی از شرکت‏هاست. چراکه هر شرکت حاضر در بورس هرگاه اطلاعات خود را تکمیل کند، سازمان بورس حداکثر ظرف یک روز بعد نماد معاملاتی آن را بازگشایی می‌کند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار درباره این موضوع که در برخی از موارد دلایل متوقف ماندن نماد معاملاتی برخی از شرکت‏ها اعلام نمیشود، تصریح کرد: در مرحله اول اگر محدودیتی در درج دلایل نداشته باشیم، اطلاعات دلیل متوقف ماندن را دقیق ذکر کرده و بر روی سایت منتشر میکنیم.

علیزاده درباره متوقف ماندن نماد معاملاتی «رمپنا» افزود: این شرکت اطلاعات مجمع خود را منتشر کرده، اما اطلاعات پیشبینی حسابرسی شده را هنوز ارایه نکرده است. به محض ارایه این اطلاعیه نماد معاملاتی این شرکت بازگشایی میشود.

وی ادامه داد: سازمان بورس در این زمینه براساس دستورالعملها و مقررات افشای اطلاعات پیش میرود که شرکت‏ها در چه زمانی چه اطلاعاتی را باید افشا کنند که این مقررات بر روی سایت نیز قرار دارد. این امر موجب میشود روند گشایش برخی از نمادها طولانی شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار در مورد طولانی شدن زمان توقف نماد «فایرا» توضیح داد: نماد معاملاتی شرکت آلومینیوم ایران در حال حاضر متوقف است. این توقف مربوط به مشکلی که در مجمع 29 تیر 94 وجود داشت صورت گرفت و با توجه به آخرین جلسهای که داشتند، هیات مدیره شرکت باید اقداماتی را در بخش هیات رییسه مجمع خود انجام دهند سپس اطلاعات آن را منتشر کنند.

وی افزود: سازمان بورس و ارواق بهادار در هفته گذشته با این شرکت جلسه داشت و طی این جلسه مشکلات بررسی و بخشی از آن حل و مقرر شد نماد معاملاتی «فایرا» پس از جمعبندی و انتشار اطلاعات از سوی شرکت، به سمت بازگشایی پیش رود. 

علیزاده درباره نماد «فاراک» گفت: مسوولین این شرکت بخشی از اطلاعات مربوطه را برای سازمان بورس ارسال کرده است، اما بازهم سوالهایی بوده که منتظر پاسخ از مسوولین این شرکت هستیم که در صورت پاسخ، این نماد معاملاتی در اسرع وقت باز میشود.

وی با اعلام بازگشایی «کاذر» در آینده بسیار نزدیک اظهار داشت: طی روزهای اخیر نمادهای متوقف شده در بورس تهران در حدود 36نماد است که تعدادی از آنها به علت برگزاری مجامع، رویدادهای مشخص و طبق مکانیزم خاصی که وجود دارد، متوقف شدهاند و پس از چند روز با افشای اطلاعات بازگشایی میشوند.

این مقام مسوول ادامه داد: اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار در 2هفته اخیر به شرکت‏ها فشار وارد کرده تا مشکلات و اطلاعات لازمه را منتشر کنند تا نماد آنها هر چه زودتر بازگشایی شوند. از جمله این نمادها میتوان به «غشان» و «مرقام» اشاره کرد که با پیگیریهای مستمری که وجود داشت بالاخره بازگشایی شدند.

علیزاده در رابطه با نماد معاملاتی «وبشهر» اعلام کرد که گشایش این نماد نیز در گروی دریافت اطلاعات پیشبینی حسابرسی شده است.

وی درباره «خاهن» متذکر شد: شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران نیز باید به سوالهای مطرح شده از سوی سازمان که در خصوص پیشبینیهای شرکت است، پاسخ بدهد تا نماد آنها بازگشایی شود. لازم به ذکر است؛ نماد معاملاتی این شرکت بهزودی بازگشایی می‏شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار در مورد نمادهای «وپست» و «ونوین» توضیح داد: این 2نماد نه تنها تاکنون اطلاعات حسابرسی شده خود را منتشر نکردهاند بلکه درخواستی برای بازگشایی از سوی آنها دریافت نشده است. پس از ارایه این اطلاعات میتوانند درخواست بازگشایی بدهند.

وی در رابطه با ادعای ارایه درخواست بازگشایی نماد معاملاتی از سوی برخی از بانک‏ها تصریح کرد: تاکنون هیچ بانکی اطلاعات خود را تکمیل و ارسال نکرده است که نماد آن آماده بازگشایی باشد. چراکه هر نمادی که اطلاعات خود را تکمیل کرده باشد، سازمان بورس حداکثر ظرف یک روز پس از آن نماد معاملاتی شرکت را بازگشایی می‌کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا