بررسی معاملات نقدی و آتی طی روز گذشته؛

لیدری دلار در بازار سکه

لیدری دلار در بازار سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۳۳هزار و ۵۳۴ قرارداد و ارزش آن به ۴ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روند مثبت بازار ارز در اولین روز از هفته معاملاتی موجب رشد بهای سکه در بازار نقدی و آتی شد، این در شرایطی است بهای اونس طی روز جمعه با ۸ دلار کاهش به کمتر از ۱۱۷۴ دلار رسیده بود، اما به طور کلی افزایش ۱.۵ درصدی در هفته ای که گذشت تجربه کرد. با این حال بازار سکه طی روز شنبه با فرمان دلار هدایت می شد.

به این ترتیب همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در بازار نقدی طی روز شنبه افزایش یافت به قیمت یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید. در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۶۰۷ هزار تومان فروش رفت.  ربع سکه نیز با قیمت ۳۲۲ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت ۲۰۵ هزار تومان به فروش رسید.

در بازار آتی چه گذشت؟

به تبع روند صعودی قیمت ها ومعاملات در بازار نقدی طلا، معاملات آتی نیز در اولین  روز هفته با رشد قیمت ها رو به رو شد، به طوری که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون ۱۸۱ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان معامله شد و در پایان نیز سررسید شهریور سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا