تخفیف 43 درصدی و تقسیط حقوق دولتی معادن در لرستان

تخفیف 43 درصدی و تقسیط حقوق دولتی معادن در لرستان

دنیای معدن - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به رکود بازار فروش سنگ، امسال علاوه بر اعمال تخفیف 43 درصدی، بدهی معوقه حقوق دولتی معادن استان تقسیط شده است.

جمال مومیوندافزود: در این راستا چنانچه میزان استخراج کمتر از 75 درصد ظرفیت اسمی باشد، حقوق دولتی با تخفیف 25 درصدی از این معادن دریافت می شود.
وی اظهار کرد: همچنین برخی معادن از جمله معدن سنگ های تزئینی نیز از تخفیف 18 درصدی قیمت برخوردار شده اند.
وی با اشاره به تقسیط بدهی بیش از 30 معدن ادامه داد: با توجه به پرداخت معوقات این معادن و به رغم اعمال تخفیف ها، دریافت حقوق دولتی از معادن استان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نداشته است.
مومیوند میزان حقوق دولتی دریافت شده از معادن استان در این مدت را 21 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 18 ماده معدنی در استان شناسایی شده که مهمترین مواد معدنی استخراجی استان شامل سنگ های تزئینی چینی، گرانیت و گوهره، کربنات کلسیم، گچ و اهک است.
وی اضافه کرد: تعداد محدوده های معدنی ثبت شده استان 227 مورد می باشد که برخی از آنها متروک و یا ذخیره آن تمام شده و در حال حاضر از مجموع 204 معدن دارای ذخیره استان، 117 مورد فعال است.
لرستان در دو ناحیه سنندج سیرجان و زاگرس چین خورده قرار گرفته و دارای مواد معدنی مختلف و متنوعی بوده که از مجموع 65 ماده معدنی کشور 17 مورد در استان شناسایی شده است.
از مجموع پنج هزار و 200 معدن فعال کشور 110 معدن معادل دو درصد در لرستان وجود دارد.
بیش از یک میلیون تن سنگ تزیینی سالانه از استان استخراج می شود که این میزان معادل هفت درصد استخراج کشور است.
در حال حاضر یک هزار و 700 نفر به صورت مستقیم و سه هزار و 400 نفر به صورت غیرمستقیم در معادن لرستان مشغول بکار هستند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا