چهارمین کنگره جهانی متخصصان جوان علوم زمین

چهارمین کنگره جهانی متخصصان جوان علوم زمین

گروه اكتشاف و زمين شناسي - سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور: شهريور ماه سال 96 ايران با حمايت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور میزبان متخصصان جوان علوم زمین دنیا میشود.

به گزارش ماین نیوز، چهارمين كنگره بين المللي متخصصان جوان علوم زمين(YES) در تاريخ ٥ تا ٨ شهريور ماه سال 1396 به میزبانی ايران با حمايت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با شعار" کاهش مخاطرات زمین و توسعه منابع برای نسل آینده " برگزار خواهد شد.

این کنگره دارای رویکردهای علوم زمین برای جامعه، زمین شناسی اقتصادی، زمین شناسی زیست محیطی و پزشکی، آب زمین شناسی و تغییرات اقلیم، تکتونیک و مخاطرات زمین شناختی، کاربرد ژئوانفورماتیک در علوم زمین و میراث زمین شناختی است.

شبکه YES یک انجمن بین المللی متشکل از زمین شناسان جوان و تازه کاری است که عمدتا زیر 35 سال سن دارند و از سازمانهای زمین شناسی، دانشگاهها، موسسات، انجمنها، سازمانها و شرکتهای خصوصی فعال در این حوزه از کل دنیا در کنار هم گرد آمدهاند. این شبکه به عنوان یکی از پیامدهای برنامه IYPE (سال بین المللی سیاره زمین) درسال 2007 شكل گرفت. در سال 2009، با همكاری با IYPE و تحت سرپرستی يونسكو، شبكه YES اولين كنگره بین المللی خود را در دانشگاه علوم زمين چين در پكن برگزار کرد.

یس قصد دارد با تاسیس یک شبکه جهانی میان رشتهای به حل چالشهای موجود در رشتههای علوم زمین بپردازد و گامی نو در جهت تحقق شعار IYPE یعنی " دستیابی به علوم زمین و بهرهبرداری از آن در جهت ارتقاء جوامع" بردارد.
چشم انداز شبکه متخصصان جوان علوم زمین، ترویج علوم زمین بین جوانان زیر 35 سال (از خاورمیانه تا کل دنیا) در راستای ارتقاء جوامع و دستیابی به توسعه پایدار است.

از دیگر اهداف این شبکه میتوان به ایجاد پیوند میان زمین شناسان جوان جهان با شبکههای بین رشتهای و پژوهشی اشاره کرد. همچنین کمک به این جوانان برای احراز مشاغل کلیدی در پستهای مختلف و حرکت در راستای شناسایی و بهرهبرداری از منابع طبیعی، حفظ و پایداری محیط زیست از دیگر اهداف این شبکه به شمار میرود.
رشد سالانه اعضای شبکه نزدیک به 10000 نفر عضو از 120 کشور دنیا است.

لازم به ذکر است تا کنون سه دوره کنگره جهانی در کشورهای چین، استرالیا و تانزانیا به همراه نشستهای متعددی با محورهای گوناگون برگزار شده است. از جمله نشستهایی که رییس این شبکه نیز در آن شرکت داشتند، میتوان به سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین المللی علوم زمین در ایران نیز اشاره داشت.





بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا