گزارش روز؛

گروه های سیمانی و رویی بر مدار صعود

گروه های سیمانی و رویی بر مدار صعود

در جریان داد و ستدهای امروز، گروه سیمانی، اکثرا با افزایش تقاضا مواجه شدند و معاملاتی مثبت را تجربه کردند تا جایی که نمادهای سدور، ساراب، سهگمت و سشمال با صف خرید همراه شدند. به نظر می رسد گروه سیمانی از دید تکنیکالی و در کوتاه مدت مورد توجه فعالان و بخصوص نوسان گیرها قرار گرفته و رشد 10 تا 15 درصدی را تجربه نمایند. با گذشت زمان معاملات و با ادامه معاملات مثبت و پرتقاضای گروه سیمانی، گروه ساختمانی نیز با افزایش تقاضا و نوسانات مثبتی مواجه شدند؛ اما با عقب نشینی خریداران خیلی زود متعادل و حتی برخی نمادها منفی شدند.

 

در پایان معاملات امروز، شنبه 18 دی ماه 95، شاخص کل متاثر معاملات منفی نمادهای خساپا و خودرو با افت حدود 163.83 واحدی به ارتفاع 78 هزار و 826 رسید که در این بین نمادهای فخوز و جم بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان معاملات امروز، به جز نمادهای خموتور و ختوقا که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه خودرویی و قطعه ساز اکثرا منفی دنبال شدند. نماد خکاوه با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد اعلام زیان 937 ریالی، با افت حدود 19 درصدی مورد بازگشای قرار گرفت و در ادامه صف فروش شد همچنین نماد خساپا پس از برگزاری مجمع فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره متعادل بازگشایی شد اما این نماد نیز تا آستانه صف فروش شدن پیش رفت. حپترو تنها نماد مثبت گروه حمل و نقل بوده و مابقی معاملاتی منفی داشتند تا جایی که نماد حسینا با صف فروش به کار خود پایان داد.

گروه های بانکی، لیزینگی و سرمایه گذاری اکثرا متعادل دنبال شدند. در این بین نمادهای وساپا، وبیمه، وبهمن، وسپه، سدبیر، وکار و ولبهمن از فشار فروش بیشتر و معاملاتی منفی تر و نمادهای ولصنم، ولساپا، ونیرو، اعتلا و وگستر از تقاضای بالاتری برخوردار بودند.

در گروه بیمه ای که اکثرا منفی دنبال شدند نماد میهن از اقبال بیشتری برخوردار بود و معاملات مثبتی را تجربه کرد. بعد از ابلاغیه بانک مرکزی و درخواست ازفعالان افتصادی برای تأمین ارز موردنیاز خود از سیستم بانکی، اکنون کار به صورت رسمی آغاز شده و بانک‌ها یکی پس از دیگری شرایط معاملات ارزی را اعلام می‌کنند.

گروه شیمیایی پس از شروعی متعادل با افزایش عرضه ها مواجه شدند و منفی به کار خود پایان دادند در این میان تنها نماد شپمچا همچنان صف خرید و نمادهای خراسان و شیران متعادل و مثبت دنبال شدند. گروه های پالایشگاهی و روانکارها معاملاتی اکثرا متعادل داشتند اما نماد شپاس صف فروش شد و نماد شراز با اقبال بیشتر صف خرید شد.

در گروه های فلزی و معدنی که اکثرا پس از معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه کردند، نماد فزرین پس از عرضه صف خرید مجددا با افزایش تقاضا مواجه و صف خرید شد؛ در همان شروع بازار با حجم معاملات حدود 3.5 میلیون سهمی مواجه شد. در گروه های مذکور، گروه روی از تقاضای بالاتر و در نتیجه معاملات مثبت تری برخوردار بود تا جایی که نمادهای کبافق، کدما، فزرین، فرآور و زنگان با صف خرید دنبال شدند. در اواخر بازار امروز نماد کیمیا با افزایش عرضه ها مواجه شد و به صف فروش رسید. همچنین نماد کروی پس از برگزاری مجمع فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره با رشد حدود 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نماد لخزر صف خرید بود و نمادهای وهور، بشهاب، تمحرکه، وتوشه و فاما متعادل و مثبت بوند و مابقی اکثرا همانند هفته های اخیر منفی به کار خود پایان دادند. همچنین نماد تکشا نیز پس از اعلام تعدیل منفی 27 درصدی با افت حدود 13.5 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت.

گروه های غذایی و قندی اکثرا منفی بودند تا جایکه نمادهای غمینو، غگلستا، غشان، قشیرین و قنقش صف فروش بودند این در حالی بود که نماد غاذر پس از انتشار شفاف سازی و تعدیل مثبت 30 درصدی با رشد حدود 16.5 درصد مورد بازگشایی قرار گرفت و نماد غشهداب با صف خرید پرتقاضا و معاملات پرحجم حدود 18 میلیون سهمی چشم نوازی می کرد. همچنین گروه غذایی فردا میزبان عرضه اولیه ای کوچک با روش جدید ثبت سفارش در نماد غدیس خواهند بود.

در پایان معاملات نماد حق تقدم شرکت گروه صنعتی بارز با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، شرکت لابراتوارهای سینادارو جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، شرکتهای قند هکمتان و پارس سرام جهت برگزاری مجمع سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا