قائم مقام وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد:

بسته شدن پرونده مسکن مهر تا اردیبهشت ماه 96 در 10 استان

بسته شدن پرونده مسکن مهر تا اردیبهشت ماه 96 در 10 استان

تهران- ایرنا- قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بر ضرورت همکاری همه دستگاه های اجرایی برای تکمیل مسکن مهر تاکید کرد و گفت: پرونده مسکن مهر در 10 استان کشور تا اردیبهشت ماه سال 96 بسته می شود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، «احمد اصغری مهرآبادی» در نشست با مدیران کل 10 استان اولویت دار برای تکمیل مسکن مهر، افزود: تکمیل مسکن مهر یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است و برای تحقق آن همه دستگاه ها اجرایی باید به وظایف خود عمل کنند زیرا منافع مردم در پیشبرد این پروژه ها دخیل است.
وی اظهار داشت: در این زمینه جلسه های شورای مسکن در همه استانها بویژه در10 استان اولویت‌دار یزد، اردبیل، ایلام، زنجان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که پروژه‌های آنها در حال پایان است باید به صورت منظم و به ریاست استانداران، هر هفته برگزار و مسائل و مشکلات آنها بررسی شود.
مهرآبادی در ادامه با یادآوری اینکه رئیس جمهوری با این سخنان، «حجت را با همه دستگاه‌های ذیربط تمام کرده است»، گفت: به اعتقاد من اگر دستگاه‌های مربوط کمک کرده و مصوبات دولت (که همگی با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده است) محقق شود می‌توانیم همه پروژه‌ها به غیر از واحدهای فاقد متقاضی و مشکل‌دار را تا پایان دولت به پایان برسانیم.
وی با بیان اینکه همه تعاونی‌های مسکن نیز باید نسبت به رفع مشکلات واحدهای مسکن مهر خود هرچه سریعتر اقدام کنند، گفت: اکنون 289 هزار واحد در سطح کشور باقی‌مانده که نزدیک به 150 هزار واحد آن در مرحله نازک‌ کاری و 117 هزار واحد آن با وجود به کارگیری تدابیر متعدد همچنان فاقد متقاضی است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به مصوبه های اخیر خود درباره موظف کردن بانک مسکن نسبت به تأمین باقی‌مانده تعهداتش و همچنین تأمین منابع مورد نیاز مسکن مهر با تشخیص وزارت راه و شهرسازی افزود: براساس تأکید کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس، کمیته‌ای مرکب از دستگاه‌های ذیربط برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر باید تشکیل می‌شد که امید است هرچه زودتر با حضور دستگاه‌های ذیربط برای رفع مشکلات این اقدام انجام شود.
این مقام مسئول همچنین پیگیری‌های مسایل مسکن مهر از سوی همه دستگاه های اجرایی را خواستار شد و گفت: در زمان حاضر تکمیل مسکن مهر یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است و باید برای تکمیل آن همه سازمان ها و دستگاه ها اجرایی فعال شوند.
وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته با تشریح مشکلات مسکن مهر، بیان واقعیت‌های مسکن مهر را در تضاد با منافع برخی و برای خود هزینه بر دانسته و گفته بود، «من این هزینه را می‌پذیرم؛ دولت گذشته پول مردم را از آنها گرفت و بجای آنکه خانه قابل سکونت به آنها بدهد، در کوه و بیابان بنایی ساخت یا خواسته بسازد که با تعریف خانه تفاوت اساسی دارد.»
وی افزود: من همیشه معتقدم باید مدافع حقوق خریداران مسکن مهر باشم و بر این باور اصرار دارم؛ بنابراین تا آخرین لحظه از حق آنان دفاع خواهم کرد و به تعهدات دولت پایبند خواهم بود. به همین دلیل اقدامات گسترده‌ای در این حوزه به انجام رسید.
وی خاطرنشان ساخت: اعتقاد دارم به طور یقین تولید خدماتی که در حوزه مسکن مهر در این دولت رخ داد به مراتب بیشتر از دولت سابق بوده ‌است. از نظر خانه‌سازی نیز واحدها در بیشتر سایت‌های پروژه در حال اتمام است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته دیگر اینکه مسکن فقط یک یا چند پروژه محدود نیست؛ بیش از 270 پروژه در بیش از 270 منطقه در حال ساخت بوده و هستند اما اگر یکی از آنها به هر دلیلی به اتمام نرسیده باشد می‌گویند مسکن مهر نیمه تمام مانده است.
آخوندی افزود: این پروژه‌ها را تا جایی که توانستیم با امکانات جانبی همراه ساختیم و آماده تحویل کردیم؛ می‌دانیم خدمات جانبی ارائه شده بسیار محدود است و هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا این خدمات تکمیل شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا