واردات نفت خام چین از ایران رکورد می‌شکند

واردات نفت خام چین از ایران رکورد می‌شکند

منابعی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، در سال جدید میلادی واردات نفت خام چین از میدان‌های نفتی یادآوران و آزادگان ایران افزایش یافته و رکورد تازه‌ای را ثبت خواهد کرد.

 

واردات نفت خام چین از ایران احتمالا افزایش یافته و رکورد سال گذشته را خواهد شکست.
به نوشته خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود شرکت‌های چینی در سال 2017 و در هر فصل 3 تا 4 میلیون بشکه نفت خام بیشتر از میدان‌های نفتی ایران وارد کنند.
منابعی به رویترز گفته‌اند شرکت‌های نفتی چین میزان قراردادهای نفتی خود را با ایران در سال جدید میلادی نسبت به قرارداد سال گذشته افزایش خواهند داد. این بدان معناست که 5 تا 7 درصد واردات نفت چین از ایران افزایش خواهد یافت.
شرکت‌های دولتی «سینوپک» و «نشنال پترولیوم» دو شرکت نفتی بزرگ چینی هستند که انتظار می‌رود واردات نفت خام خود را از ایران افزایش دهند.
شرکت سینوپک قراردادی نفتی با میدان نفتی یادآوران ایران اواخر سال 2007میلادی به امضا رسانده بود و شرکت نشنال پترولیوم چین در سال 2009 قرارداد نفتی با میدان نفتی آزادگان ایران منعقد کرده بود.
هر دوی این شرکت‌ها در سال 2016 اقدام به استخراج نفت از میدان‌های نفتی یادآوران و آزادگان کرده بودند و در حال حاضر حدود 160 هزار بشکه نفت روزانه استخراج می‌کنند.
یک منبع به رویترز گفت احتمالا سینوپک هر فصل 4 میلیون نفت بیشتر از یادآوران استخراج کرده و شرکت نشنال پترولیوم هر فصل 3 میلیون بشکه نفت خام بیشتر از آزادگان استخراج می‌کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا