سومین کارخانه فولاد هرمزگان به بهره برداری می‌رسد

سومین کارخانه فولاد هرمزگان به بهره برداری می‌رسد

گروه صنایع معدنی >فولاد - ‌سومین کارخانه فولاد هرمزگان پس از انجام دادن آزمایش‌های پیش تولید دهه فجر امسال در بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد.

‌به گزارش ماین نیوز، ‌مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: ظرفیت این کارخانه تولید پنج میلیون تن مقاطع فولادی در سه مرحله است که در مرحله نخست آن آهن اسفنجی تولید می‌شود.

مرتضی یزدخواستی افزود: کارخانه صبا فولاد خلیج فارس ظرفیت سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن را دارد.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور آهن‌های اسفنجی این کارخانه به شکل آجرهای کوچک فلزی (بریکت گرم ) به اندازه ۱۲ سانتیمتر تولید می‌شود، تصریح کرد: مهم ترین مزایای تولیدات این کارخانه ماندگاری بالا و مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی است.

یزدخواستی اضافه کرد: برای ساخت این کارخانه ۵ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور هزینه شده است.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با بیان اینکه با بهره برداری از این کارخانه برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.

با بهره برداری از این مجتمع صنعتی ظرفیت تولید فولاد خام در استان ۳ میلیون تن در سال است که تا پایان سال به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد. از ابتدای سال تا کنون بیش از ۹۳۲ هزار تن فولاد در استان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش دارد، این درحالی است هرمزگان رتبه سوم تولید فولاد خام را در کشور دارد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا