وزارت صنعت، معدن و تجارت:

فهرست کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری به مرور تکمیل می شود

فهرست کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری به مرور تکمیل می شود

وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: فهرست منتشر شده کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری به مرور تکمیل و به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری تولید وتجارت ایران (شاتا)، دراین اطلاعیه آمده است: فهرست کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری با همکاری و هماهنگی انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی تدوین شده است که این فهرست تکمیل خواهد شد.
وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرده است: طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری با هدف ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی تدوین شده است که با همراهی بانک مرکزی و تولیدکنندگان انجام می شود.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی نیز امروز(شنبه) اعلام کرد که نرخ سود کارت اعتباری خرید کالا 12 درصد و اقساط آن ماهی 658 هزار تومان خواهد بود؛ همچنین دوره بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری 10 میلیون تومانی 18 ماه است.
سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی درخصوص تسهیلات کارت اعتباری افزود: در فاز اول افراد توسط سازمان ها و دستگاه ها به بانک ها معرفی می شوند و افراد با ارائه کسر از حقوق کارت اعتباری دریافت می کنند بنابراین در این فاز، کسانی که حقوق ثابت دارند براساس حقوق دریافتی کارت اعتباری می گیرند.
وی تصریح کرد: اقساط کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در دوره بازپرداخت 18 ماهه 609 هزار تومان خواهد بود.
یادآور می شود، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و هشتمین جلسه خود در 28 مهر ماه امسال، در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی، اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی و خودرو سازان و سازندگان ماشین آلات کشاورزی را از طریق تسهیلات خرید دین و مرابحه به شرح زیر مصوب کرد.
همچنین بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: تسهیلات به دارندگان کارت اعتباری خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی، با نرخ سود سالانه 12 درصد و در قالب تسهیلات با اقساط حداکثر هجده ماهه ارایه خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا