نروژ با افزایش صادرات غذاهای دریایی، افت بهای نفت را جبران کرد

نروژ با افزایش صادرات غذاهای دریایی، افت بهای نفت را جبران کرد

تهران – ایرنا – نروژ از کشورهای تولید کننده عمده نفت در اروپا، با افزایش پرورش و صادرات ماهی سالمون و قزل آلا در سال 2016، بخشی از کاهش درآمدهای نفتی را به علت افت بهای جهانی نفت، جبران کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از اسلو به نقل از شورای غذاهای دریایی نروژ، درآمد این کشور اروپایی از صادرات ماهی های سالمون و قزل آلای پرورشی در سال گذشته (2016) به 65 میلیارد و 300 میلیون کرونر (معادل هفت میلیارد و 500 میلیون یورو، هفت میلیارد و و 800 میلیون دلار) رسید که نسبت به سال پیش از آن (2015)، 31 درصد افزایش نشان می دهد.
قیمت های این محصول در سال گذشته به علت افت تولید و مشکلات ناشی از آفت های دریایی از یک سو و بالا رفتن تقاضا به ویژه از سوی چین از سوی دیگر، تا 40 درصد گران شد.
همچنین صادرات کل غذاهای دریایی نروژ در سال 2016 با 23 درصد افزایش به میزان بی سابقه 91 میلیون و 600 کرونر رسید.
سالمون دو سوم کل صادرات غذاهای دریایی نروژ را به جهان تشکیل می دهد و فرانسه مشتری اصلی محصولات و فرآورده های غذایی دریایی نروژ به شمار می رود.
تحلیل گران پیش بینی می کنند که قیمت ها در سال جاری (2017) به علت ادامه تقاضای زیاد و بازگشایی بازار چین بر روی تولیدات نروژ پس از توافق اخیر با این کشور، بیشتر افزایش یابد.
روابط اسلو و پکن پس از اهدای جایزه صلح نوبل سال 2010 به لیو شیائوبو مخالف دولت چین در اسلو پایتخت نروژ، تیره شده بود.
بهای جهانی نفت از میانه سال 2014 به این سو به علت بالا رفتن عرضه ی آن به شدت سقوط کرد.
اروپام**1486**1908
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا