قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

طلا پس از رشد قیمت بیش از ۸ درصدی در سال ۲۰۱۶، امسال را نیز با رشد قیمت آغاز کرد و به رغم تقویت ارزش دلار، به دلیل خرید های نفتی با افزایش قیمت همراه بود.

 

به نقل از رویترز، طلا پس از رشد قیمت بیش از 8 درصدی در سال 2016، امسال را نیز با رشد قیمت آغاز کرد و به رغم تقویت ارزش دلار، به دلیل خرید های نفتی با افزایش قیمت همراه بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد افزایش به 1158 دلار و 10 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.6 درصد افزایش به 1158 دلار و 50 سنت رسید.
جیانگ شو، تحلیلگر بازار طلا در گروه طلای شاندونگ گفت: ترمیم فنی قیمتها در جریان است. قیمت طلا در ماه دسامبر پس از انتشار امرهای مثبت از اقتصاد آمریکا و افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش داشت.
قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.
شو افزود: بازار منتظر آمارهای فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیر کشاورزی امریکاست که قرار است جمعه این هفته منتشر شود. اگر آمارها ضعیف تر از حد انتظار باشد، طلا شانس خوبی برای رشد قیمت خواهد داشت.
اما وی پیش بینی کرد که با افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی، قیمت طلا تضعیف شود.
روز سه شنبه، ارزش دلار آمریکا روند افزایش خود را ادامه داد.
یک تاجر طلا در سنگاپور گفت: قیمت طلا ممکن است تا زمان انتشار امار بازار کار آمریکا در این هفته، حداکثر به 1170 دلار برسد.
برای تعیین مسیر حرکت قیمت طلا ابتدا باید آمار بازار کار آمریکا منتشر شود. هرچند که به نظر می رسد این آمار موجب تثبیت بازار شود و چندان غافلگیر کننده نباشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا