معاون سازمان شهرک ‌های صنعتی:

90 درصد طرح رونق واحدهای صنعتی تعطیل با تلاش دولت یازدهم محقق شده است

90 درصد طرح رونق واحدهای صنعتی تعطیل با تلاش دولت یازدهم محقق شده است

جیرفت - معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: 90 درصد طرح رونق واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل با تلاش جهادی دولت تدبیر و امید در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق شده است.

غلامرضا سلیمانی عصر سه شنبه در بازدید از خوشه های کسب و کار جیرفت و عنبرآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات طی سال جاری برای تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی کشور اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: تاکنون 19 هزار و 700 طرح صنعتی در طرح رونق واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تسهیلات فعال سازی دریافت کرده اند و همچنین باقیمانده طرح های نیمه تعطیل و تعطیل تا پایان بهمن ماه سال جاری تسهیلات رونق تولید دریافت می کنند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دولت در این زمینه بعد از اتمام طرح رونق تولید، طرح رونق صنوف را برنامه ریزی کرده است.
وی افزود: طرح رونق صنوف تصویب و به فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است.
سلیمانی اضافه کرد : 600 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که با تقویت این واحدها گام خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی برداشته می شود.
وی بیان کرد: 389 خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده که برنامه توسعه ای 114 خوشه انجام شده که 15 خوشه صنعتی در استان کرمان شناسایی و از این تعداد چهار خوشه تکمیل شده است.
سلیمانی از فعال شدن 2 خوشه صنعتی خرما و پسته در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: بزودی 2 خوشه جالیزی جنوب کرمان و فرش کرمان نهایی و کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی همچنین ادامه داد: راه اندازی این خوشه صنعتی با توجه به ظرفیت تولید خرما و گلخانه ها در جنوب کرمان، گامی مهم در زمینه افزایش تولید منطقه و سامان دهی تولیدات کشاورزی است.
سلیمانی اظهار کرد: کارکنان و مدیران واحدهای صنعتی از اول سال جاری تاکنون بیش از چهار برابر سال های گذشته آموزش های لازم را فراگرفته اند.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی افزود: دولت تدبیر و امید از شهریور سال جاری تا سال آینده 160 هزار نفر را در بخش واحدهای صنعتی آموزش می دهد تا نیروهای متخصص این بخش را پرورش دهد.
وی ادامه داد: 67 هزار نفر از آغاز اجرای این طرح تاکنون آموزش های لازم مهارتی را فرا گرفته اند و سایر نیروها تا شهریورماه سال آینده آموزش می بینند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، مدیرکل شهرک های صنعتی استان کرمان و جمعی از مسئولان محلی از طرح پایانه صادراتی جیرفت، نیلی صنعت عنبرآباد و خوشه های کسب و کار این منطقه بازدید کردند.
جنوب کرمان با حدود یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تشکیل شده است.
جنوب کرمان علاوه بر توان تولید بالای انواع محصولات باغی و زراعی در بخش معدن و صنعت نیز دارای قابلیت های فراوان است و تلفیق بخش صنعت و کشاورزی به منظور توسعه صنایع تبدیلی از نیازهای این منطقه است.
7450 /1354
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا