جزئیات جلسه پرابهام انجمن سنگ آهن زنجان

جزئیات جلسه پرابهام انجمن سنگ آهن زنجان

بهره‌بردار معادن سنگ‌آهن گلستان و گلجیک در استان زنجان جزئیات بیشتری از برگزاری جلسه امروز انتخابات انجمن سنگ آهن زنجان را تشریح کرد.

 

وحید آذرگشسب، با اشاره به اینکه با وجود مخالفت شدید انجمن سنگ آهن ایران، صبح امروز جلسه انتخابات هیات مدیره انجمن سنگ آهن زنجان برگزار شد، افزود: پیشتر تشکیل این انجمن در روزنامه به صورت آگهی اعلام شده بود و متاسفانه امروز شاهد حضور برخی افراد در جلسه هیات موسسان و انتخابات انجمن سنگ آهن زنجان بودیم که اصولا بهره‌بردار معدن سنگ آهن نیستند و یا اینکه معدن آنها در محدوده جغرافیایی استان زنجان قرار ندارد.
او با اشاره به اینکه رئیس اتاق زنجان نیز در این جلسه حضور داشت، در پاسخ به این سوال که آیا ناظر یا نماینده‌ای از اتاق ایران نیز در جلسه امروز حضور داشت یا خیر؟ اظهار کرد: آقای جمیلی اعلام کرد که اتاق ایران به ایشان وکالت داده که به عنوان نماینده اتاق در این جلسه حضور داشته باشد.
آذرگشسب تاکید کرد: تعدادی از افرادی که یا در حوزه سنگ آهن فعالیت نمی‌کنند و یا اینکه صرفا پروانه اکتشاف معدن دارند نیز در جلسه امروز حضور داشتند و رای دادند. از سوی دیگر برخی افراد هم به نمایندگی از برخی شرکت‌ها در جلسه امروز حضور داشتند اما این نمایندگی به صورت رسمی و مکتوب اعلام نشده بود و صرفا به صورت شفاهی بیان شد که ما به این موضوع نیز اعتراض کردیم.
وی درباره شرایط تشکیل انجمن سنگ آهن زنجان توضیح داد: طبق قانون باید نماینده انجمن سنگ آهن ایران نیز در جلسه امروز حضور می‌داشت که این اتفاق رخ نداد. از سوی دیگر تنها صاحبان پروانه بهره‌برداری معدن سنگ آهن در محدوده جغرافیایی استان زنجان که دارای کارت بازرگانی اتاق هستند، می‌توانند در چنین انجمنی حضور داشته باشند و رای بدهند. اما این موارد در جلسه امروز رعایت نشد.
پیشتر دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با ماین نیوز تشکیل انجمن سنگ آهن زنجان را اقدامی غیرقانونی و برخلاف موافقت اتاق ایران اعلام کرد و گفت: انتخابات این انجمن هر نتیجه‌ای داشته باشد ما آن‌را به رسمیت نخواهیم شناخت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا