در چه شرایطی پروانه مسئولان فنی معادن باطل می‌شود؟

در چه شرایطی پروانه مسئولان فنی معادن باطل می‌شود؟

گروه معادن - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تاکید کرد که اگر مسئولان فنی معادن بر اساس دستورالعمل‌های صادره از جانب نظام مهندسی معدن عمل نکنند بدون شک پروانه آن‌ها باطل خواهد شد.

به گزارش ماین نیوز، نادعلی اسماعیلی‌دهج در جلسه کمیسیون معدن و در جمع بهره‌برداران، اظهار کرد: بر اساس آنچه در سال گذشته مصوب شده است، فعالیت‌هایی از جمله ارزیابی در صندوق بیمه بخش معدن به سازمان نظام مهندسی معدن واگذار شده است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون نمایندگان مورد نظر در زمینه امور صندوق بیمه مشخص و احکام آنان نیز صادر شده است که منتخبان در حوزه کاری خود متخصص هستند. همچنین از ۲۳ دی‌ماه جلسه آموزشی برای این مسئولان در ایمیدرو برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه‌هایی که امسال در کشور برگزار شده، بیش از ۲۰۰ شرکت معدنی حضور داشتند که فقط ۶۰ شرکت حاضر در نمایشگاه از کشور آلمان بودند ولی با این وجود دید نسبتا مناسبی در کشور نسبت به بهره‌برداران وجود دارد و با وجود این دیدگاه، حضور بهره‌برداران خارجی در کشور فاجعه‌ای برای بخش معدنی کشور است و شاید از جمله دلایل این اتفاق، نبود نظارت کافی از طرف سازمان نظام مهندسی به عملکرد اعضای خود است.

اسماعیلی‌دهج با اشاره به مسئولان فنی معادن، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان فنی معادن بر اساس دستورالعمل‌های صادره از جانب نظام مهندسی معدن عمل نکنند بدون شک پروانه آن‌ها باطل خواهد شد و در این بین نیز سازمان نظام مهندسی معدن نیز وظیفه دارد که همواره یار و یاور بهره‌برداران باشد و این کار را در چارچوب قانون عملی کند و برگزاری جلسات علمی، آموزشی و به‌خصوص کاربردی برای بهره‌برداران باید در راس امور باشد و برای تسهیل در این امر در آینده‌ای نزدیک مدیر پژوهشی در سازمان نظام مهندسی استقرار خواهد یافت.

وی معدن را نجات‌بخش کشور در دوران تحریم دانست و اظهار کرد: معدن همواره در کشور بخشی مولد بوده و این بخش نیز در حال حاضر بخش دارای مزیتی در اقتصاد کشور بوده و نمونه‌ای برای اقتصاد مقاومتی در کشور است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به ضربه‌های سنگینی که برخی از گزارش‌ها از روی ناآگاهی به بخش معدن وارد کرده است، گفت: رسانه ملی می‌توانست با فرهنگ سازی برخورد روستاییان را با معادن بهتر کند و در صورت انجام این امر حال فرزندان این روستاییان در همان معادن و در نزدیکی خانواده خود مشغول به کار بودند و دیگر نیازی نبود که به شهرهای بزرگ برای یافتن کار بروند.

در ادامه این جلسه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم مشکلات موجود در بخش معدنی استان را احصا و برای این مشکلات برنامه‌هایی برای حل گام به گام ارائه کنیم.

ناصر فغفوری ادامه داد: بیان همه مشکلات در جلسات خود نوعی مشکل ایجاد می‌کند، زیرا نمی‌توان با کلی گویی‌هایی که در جلسات انجام می‌شود انتظار داشت که بتوان این مشکلات را حل کرد.

وی افزود: مشکلات موجود را در سطح کشوری نیز پیگیری خواهیم کرد و در بخش‌هایی که نمی‌توانیم به بخش خصوصی کمک کنیم نباید برای آنها نیز مشکل ایجاد کنیم.

این مسئول با اشاره به حقوق وصول دولتی شده از بخش معدنی در استان زنجان، تصریح کرد: در هشت ماه سال گذشته ۳.۵ میلیارد تومان حقوق دولتی از بخش معدن وصول شده است و در سال‌جاری نیز میزان وصولی‌های حقوق دولتی از بخش معدن در استان هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و تاکنون سوخت هیچ معدنی به دلیل بدهی دولتی تاکنون قطع نشده است.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: باید برای ایجاد اشتغال در بخش معدن به این بخش توجه ویژه‌ای داشت و باید توجه داشت که مواد معدنی استخراج شده از معادن سبب رونق واحدهای فرآوری معدنی میشود که این مهم خود افزایش اشتغال را در این بخش به همراه دارد.

مهدی حمیدی ادامه داد: قرار بود تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه توسط سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز اداره محیط زیست منعقد شود که برای انعقاد این تفاهم نامه با مخالفت محیط زیست مواجه شدیم و باید بدانیم که اگر به دنبال افزایش اشتغال در حوزه معدن هستیم باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا