در گفتگو با سهامدار عمده"کیمیا" مطرح شد:

صحت و سقم کشف نقره در معادن "کیمیا"

صحت و سقم کشف نقره در معادن

گروه معادن - شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران از جمله شرکت هایی است که طی ماه های اخیر با افزایش قابل توجه تقاضا برای خرید سهام مواجه شده است. به طوریکه "کیمیا" از ابتدای تیر ماه سال جاری تاکنون بازدهی مثبت حدود 250 درصدی را به سهامدارانش اعطا کرده است. در این شرایط برخی از گمانه زنی ها در خصوص اکتشاف نقره از معادن "کیمیا" در میان اهالی بازار سرمایه شنیده می شود.

به گزارش ماین نیوز، در همین ارتباط ابراهیم جمیلی، مدیر گروه صنعتی معدنی زرین به عنوان یکی از سهامداران عمده"کیمیا" ضمن بیان اینکه مدیران مجموعه در پی تکمیل زنجیره تولید هستند، عنوان کرد: این شرکت در حالی کنسانتره نقره استحصال می کند که نقره در کنسانتره نقره کشف کرده است.

بر همین اساس به دنبال احداث واحدی جهت استحصال نقره هستیم و در همین راستا در نظر داریم تا سهام کارخانه ذوب گران رنگین را خریداری کنیم.

ابراهیم جمیلی افزود: شرکت ذوب گران رنگین سرب و نقره استحصال می کند و به منظور ایجاد تنوع در سبد تولید "کیمیا" در صدد خریداری کارخانه مذکور برآمده ایم. به طور قطع تنوع محصولات تبعات مثبتی بر وضعیت سودآوری "کیمیا" در پی خواهد داشت.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که میزان سهام خریداری شده به توافق میان مدیران "کیمیا" و شرکت ذوب گران رنگین بستگی دارد و فعلاً درصد آن مشخص نشده است.

وی در خصوص منابع جهت خرید سهام کارخانه ذوب گران رنگین اظهار داشت: شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران در نظر دارد تا به منظور خرید کارخانه مذکور سرمایه خود را از 11 به 30 میلیارد تومان افزایش دهد و در شرایط فعلی در حال دریافت مجوز از سازمان بورس می باشد.

سهامدار عمده "کیمیا" در خصوص عملکرد 9 ماهه سال جاری این مجموعه گفت: این شرکت طی پنج سال گذشته همواره سود عملیاتی محقق کرده و از وضعیت مناسب سودآوری برخوردار است. به طور قطع با توجه به رشد قیمت های جهانی گزارش 9 ماهه "کیمیا" مناسب خواهد بود و اعلام تعدیل مثبت سودآوری دور از ذهن نیست.

جمیلی در خاتمه پیرامون برآورد روند جهانی قیمت سرب و روی اظهار داشت: پیش بینی می شود تا روند رو به رشد قیمت LME همچنان تداوم داشته باشد. این در حالی است که مدیران این مجموعه همواره در خصوص برآورد قیمت ها با احتیاط عمل می کنند تا در صورت عدم افزایش قیمت ها متضرر نشوند. در هر صورت توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که روند قیمت LMEبه اقتصاد و وقایع جهانی نیز بستگی دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا