امروز صورت گرفت؛

معامله بیش از 3 هزار میلیارد ریال ورقه بهادار در فرابورس

معامله بیش از 3 هزار میلیارد ریال ورقه بهادار در فرابورس

در جریان معاملات امروز سه‌شنبه 14 دی ماه عرضه عمده چهار سری اسناد خزانه اسلامی در نمادهای «اخزا74»، «اخزا84»، «اخزا94» و «اخزا104» صورت گرفت که فروشنده آن تامین سرمایه بانک ملت و ارزش مجموع معاملات آنها 938 میلیارد و 660 میلیون ریال بود.

 

روز جاری نقل و انتقال 139 میلیون ورقه به ارزش 3 هزار و 410 میلیارد ریال، ماحصل معاملات فرابورس ایران در 12 هزار و 827 دفعه بود که از رشد قابل ملاحظه ارزش دادوستدها در مقایسه با روز گذشته حکایت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس، در جریان معاملات امروز سه‌شنبه 14 دی ماه عرضه عمده چهار سری اسناد خزانه اسلامی در نمادهای «اخزا74»، «اخزا84»، «اخزا94» و «اخزا104» صورت گرفت که فروشنده آن تامین سرمایه بانک ملت و ارزش مجموع معاملات آنها 938 میلیارد و 660 میلیون ریال بود.

همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس سه میلیون ورقه به ارزش تقریبی 2 هزار و 896 میلیارد ریال معامله شد که اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با معامله 201 هزار ورقه به ارزش 173 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد.

«غشهداب» فردا در بازار دوم بازگشایی می‌شود

در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس روز جاری در حالی نزدیک به 43 میلیون ورقه به ارزش 195 میلیارد ریال دادوستد شد که بازار دوم خود را آماده بازگشایی نماد «غشهداب» مربوط به شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در جریان معاملات فردا می‌کند. نماد این شرکت امروز به این بازار انتقال یافته بود.

در این میان رصد معاملات صورت گرفته در این سه بازار نشان می‌دهد، نماد «ذوب» در عین حال که به عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی لقب گرفت همچنین بیشترین حجم معامله را نیز با دادوستد نزدیک به 5 میلیون سهم تجربه کرد. نماد «کیمیا» مربوط به شرکت کیمیای زنجان گستران نیز بیشترین ارزش معاملات را به میزان 33 میلیارد ریال به ثبت رساند. بالاترین رشد قیمتی نیز در حالی به نمادهای «فزرین» و «ساینا» تعلق گرفته که نماد تازه بازگشایی شده «اپرداز» و نماد «خفناور» بیشترین افت قیمتی را شاهد بود.

شاخص فرابورس نیز امروز افت یک واحدی را در عملکرد روزانه به ثبت رساند و به این ترتیب در ارتفاع 851 واحدی ایستاد.

در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز سهامداران دادوستد 7 میلیون ورقه به ارزش 92 میلیارد ریال را تجربه کردند. در این میان صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان ETFها تجربه کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا