گزارش روز؛

گروه های "پتروشیمی" و "روی" سبز رنگ

گروه های

در جریان داد و ستدهای امروز سه شنبه، گروه های پتروشیمی و روی سبز رنگ بودند و مابقی گروه ها همانند هفته های اخیر اکثرا افت قیمتی را تجربه کردند.

 

طی معاملات امروز، سه شنبه 14 دی ماه 95، شاخص کل بورس تهران متاثر از معاملات مثبت نمادهای تاپیکو و پارسان با رشد حدود 14.77 واحدی به ارتفاع 78 هزار و 983 واحد رسید که در این بین نمادهای فارس و خساپا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، امروز، گروه خودرویی دادوستدهای کم حجم، متعادل و منفی را شروع کردند؛ اما با گذشت زمان افزایش فشار فروش ها و منفی شدن در اکثر آنها مشاهده شد؛ به طوریکه نمادهای ختوقا، خکمک، خفناور و خلنت با صف فروش به کار خود پایان دادند. در پایان معاملات نماد خساپا جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.

در گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری که اکثرا همچنان متعادل و منفی بودند، نماد میهن صف خرید شد و نمادهای کوثر، اتکای، ونیرو و پردیس از اقبال بیشتری برخوردار بودند. در این بین نماد وگستر که شروعی منفی داشت، با جهش قیمتی به صف خرید رسید. محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران امروز برای گفت و گو پیرامون توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه در راس هیاتی اقتصادی وارد آنکارا شد.

گروه شیمیایی اکثرا متعادل و مثبت بودند؛ اما گروه پتروشیمی پر تقاضاتر ظاهر شدند. به طوریکه نماد شخارک با جهش قیمتی صف خرید شد، نمادهای شپمچا و ساینا همچنان با صف خرید همراه بودند و نمادهای شفن، شپترو، شیران، تاپیکو، زاگرس، شاراک و پارسان مثبت و پرتقاضا تر دنبال شدند. در پایان معاملات نماد بین المللی محصولات پارس جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد. گروه های پالایشگاهی و روانکارها نیز معاملات متعادل و مثبتی را تجربه کردند؛ اما نمادهای ونفت و شپاس از اقبال بیشتری برخوردار بودند. همچنین نماد شبندر پس از برگزاری مجمع فوق العاده مبنی بر تغییر محل قانونی شرکت و انتشار تعدیل مثبت 53 درصدی و ارائه شفاف سازی متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه های فلزی و معدنی و بخصوص گروه روی معاملاتی مثبت داشتند؛ در این بین صف خرید نمادهای کبافق، فزرین، فرآور، کدما و کیمیا چشم نوازی می کرد. شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران از جمله شرکت هایی است که طی ماه های اخیر با افزایش قابل توجه تقاضا برای خرید سهام مواجه شده است. به طوریکه "کیمیا" از ابتدای تیر ماه سال جاری تاکنون بازدهی مثبت حدود 250 درصدی را به سهامدارانش اعطا کرده است. در این شرایط برخی از گمانه زنی ها در خصوص اکتشاف نقره از معادن "کیمیا" در میان اهالی بازار سرمایه شنیده می شود. در همین ارتباط ابراهیم جمیلی، مدیر گروه صنعتی معدنی زرین به عنوان یکی از سهامداران عمده"کیمیا" ضمن بیان اینکه مدیران مجموعه در پی تکمیل زنجیره تولید هستند، عنوان کرد: به دنبال احداث واحدی جهت استحصال نقره هستیم و در همین راستا در نظر داریم تا سهام کارخانه ذوب گران رنگین را خریداری کنیم.

گروه ساختمانی پس از شروعی متعادل با افزایش عرضه ها مواجه شدند و افت قیمتی را تجربه کردند. در این میان نمادهای ثنوسا، ثعمرا، ثاباد، وساخت و ثاژن از فشار فروش بالاتر و در نتیجه افت بیشتر و نمادهای وتوس، آذر و ثامان از اقبال بیشتر و رشد قیمتی برخوردار بودند. همچنین نماد ثغرب پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 75 ریالی متعادل به گردونه معاملات بازگشت.

گروه غذایی معاملاتی کم حجم اما مثبت داشتند؛ تا جایی که نمادهای غمینو، غمهرا، غگلستا، غگل، غپینو، تلیسه و غشصفها یا صف خرید شدند یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند. همچنین نماد غشان علیرغم اعلام تعدیل منفی 9 درصدی و شفاف سازی مربوطه متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت. در آنسو گروه قندی اکثرا منفی دنبال شدند و نماد قشکر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

در گروه آ ی تی و در شروع بازار نماد اپرداز با افزایش فشار فروش و در کنار نماد مرقام صف فروش شدند و منفی شدن سایر هم گروهی ها را نیز سبب شدند.

کی بی سی و دسبحا تنها نمادهای متعادل و مثبت گروه دارویی بود و مابقی با افت قیمتی همراه بودند در این میان ادامه ریزش سریع نماد دسانکو همراه صف فروش آن نمایان تر بود. در پایان معاملات نیز نماد والبر جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا