فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب است

فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب است

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب است.

 

امیر مسعود هراتیان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجمین سالروز افتتاح شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان با برخورداری از آخرین دستاوردهای پیشرفته صنعت فولاد و با بهره‌مندی از نیروهای انسانی متخصص و مجرب بنا دارد محصولات تولیدی خود را بر اساس روش مشتری محوری به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه کند.
وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری 13 هزار میلیارد ریالی در این شرکت زمینه اشتغال پایدار 1500 نفر به صورت مستقیم و 6 هزارنفر به طور غیر مستقیم فراهم شده که با اجرای طرح توسعه این میزان به تعداد 3 هزار نفر به صورت مستقیم و 12 هزار نفر غیرمستقیم افزایش یابد.
هراتیان تصریح کرد: فولادهای تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان عمدتاً فولادهای کربنی برای کاربرد رول و ورق به صورت نورد سرد و گرم است.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان بیان داشت: تختال‌های تولیدی این شرکت در خط نورد گرم عمدتاً برای کاربری پروفیل‌سازی، لوله‌های آب، نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورق‌های تولیدی در نورد سرد برای کاربری ورقه بدنه خودرو کارایی دارد.
هراتیان، استفاده از سیستم کنترل آلودگی «dog house» برای کنترل و کاهش آلودگی برای نخستین بار در کشور، وجود یکی از پیشرفته‌ترین آب شیرین‌کن‌های جنوب کشور برای استفاده از آب دریا در فرایند تولید، تولید عریض‌ترین تختال کشور به عرض 2 هزار میلی‌لیتر برای تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز، تولید سنگین‌ترین تختال کشور به وزن 46 تن، بالاترین سرعت ریخته‌گری تختال در کشور، استفاده از سیستم 95 درصد شارژ اسفنجی، تولید فولادهای پرکربن برای تولید فولادهایی با استحکام بالا را از ویژگی‌های منحصر به فرد فولاد هرمزگان عنوان کرد.
وی یادآور شد: این شرکت دارای 4 واحد تولیدی احیای مستقیم، آهک‌سازی، تولید گازهای صنعتی و آب شیرین‌کن، فولادسازی و ریخته‌گری است.
این مسئول اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه بشری تأمین محیط زیست مناسب است که برای حصول این آرمان واحدهای فعال در این شرکت کنترل آلودگی هوا، کنترل آب، کنترل آلودگی خاک، مشارکت در زمینه ایجاد و استقرار نظام مدیریت زیست محیطی براساس استاندارهای لازم، مشارکت در ارزیابی تأثیرات زیست‌محیطی را در دستور کار خود دارد.
هراتیان تبیین کرد: شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تن تختال به ضخامت 200 و 250 میلی متر، عرض 900 تا 2 هزار میلی متر و طول 6 هزار تا 12 هزار میلی‌لیتر است.
وی افزود: این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی در سال، 90 هزار تن آهک در سال، 7 هزار و 500 نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، 18 هزار نرمال مترمکعب بر ساعت نیتروژن و 120 نرمال مترمکعب بر ساعت آرگون است.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از دیگر ویژگی‌های این شرکت را مجاورت با آبهای نیلگون خلیج فارس برای  دسترسی آسان به آبهای آزاد، نزدیکی به مخازن عظیم عسلویه، مجاورت با ذخایر سنگ آهن گل گهر، مجتمع بندری شهید رجایی و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی عنوان کرد.
به مناسبت پنجمین سالروز افتتاح شرکت فولاد هرمزگان صبح امروز همایش پیاده‌روی هزار نفر از کارکنان این مجموعه در فضای این شرکت در بندرعباس برگزار شد.
شرکت فولاد هرمزگان در زمینی به مساحت 95 هکتار در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا