احیای 100 واحد صنعتی و معدنی در همدان

احیای 100 واحد صنعتی و معدنی در همدان

همدان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات رونق تولید، 100 واحد صنعتی و معدنی تعطیل در این استان احیا شدند.

حمیدرضا متین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این یکصد واحد هیچگونه فعالیتی حتی با ظرفیت اندک هم انجام نمی شد.
وی بیان کرد: عمده مشکل این واحدهای صنعتی و معدنی موانع بانکی، محیط زیست و مالیات و دارایی بود که همه آنها بررسی، رفع و دوباره این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.
وی اظهارکرد: علاوه بر این، 111 واحد صنعتی و معدنی این استان که ظرفیت تولیدی آنها به کمتر از ظرفیت اسمی رسیده بود حمایت شدند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت همدان افزود: ظرفیت تولیدی این تعداد واحد با تزریق نقدینگی از 20 تا 30 درصد به بالای 60 درصد رسید.
متین افزود: برخی از واحدهای تولیدی این استان که ظرفیت آنها به 50 درصد کاهش یافته بود نیز با تزریق نقدینگی به بیش از 70 درصد ظرفیت تولید رسید.
وی یادآوری کرد: یک هیات اقتصادی از وضعیت شماری از واحدهای صنعتی و تولیدی این استان بدون اطلاع قبلی بازدید کردند که نتیجه این بازدید سرزده ابراز رضایت آنها از عملکرد استان بود.
وی تاکید کرد: به منظور رونق تولید در حوزه صنعت و کشاورزی به 288 واحد تولیدی یک هزار و 440 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که اطلاعات تمامی این واحدها در سایت 'بهین یاب' ثبت شده است.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت همدان با تقدیر از همراهی و همکاری بانکها اظهار کرد: برخی از بانکها بدون معرفی این سازمان، اقدام به پرداخت تسهیلات به مشتریان سابق خود کردند.
متین افزود: در این راستا 420 میلیارد ریال تسهیلات به 135 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در دولت یازدهم پرداخت شده است که آمار و نشانی این واحدها نیز در ستون دوم جدول درگاه 'بهین یاب' ثبت شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این در 870 میلیارد ریال تسهیلات به 145 واحد تولیدی که زیر ظرفیت فعالیت داشتند پرداخت شده که تاکنون اسامی آنها در سایت ثبت نشده است.
7526/6993
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا