گزارش روز؛

ادامه معاملات پرحجم و جابجایی بلوک در نماد خودرو

ادامه معاملات پرحجم و جابجایی بلوک در نماد خودرو

در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، جابجایی بلوک حدود 120 میلیون سهمی ایران خودرو در ابتدای دادوستدها علاوه بر رشد حدود 3 درصدی نماد خودرو، رشد 15.5 واحدی شاخص کل را در پی داشت.

 
در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، جابجایی بلوک حدود 120 میلیون سهمی ایران خودرو در ابتدای دادوستدها علاوه بر رشد حدود 3 درصدی نماد خودرو، رشد 15.5 واحدی شاخص کل را در پی داشت.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، بقیه هم گروهی ها اکثرا کم حجم، متعادل و مثبت شروع شدند اما با گذشت زمان دادوستدها، اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. در معاملات امروز، اقبال و دادوستدهای مثبت نماد حفارس و صف خرید آن و معاملات منفی نمادهای گروه لیزینگی نمایان تر بود تا جایی که در اواخر بازار نمادهای ولساپا و ولغدر صف فروش را نیز تجربه نمودند. سطوح 345 تا 350 مقاومت های محکم پیش روی نماد حفارس تلقی شده و همچنان پرریسک ارزیابی می شود. نماد خفناور پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش بینی با سرمایه جدید، متعادل به گردونه معاملات باز گشت.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری نمادهای بساما، وکوثر، وخاور، وبیمه، وامید و اتکای مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. بانک تجارت 6 ماهه 37 درصد از بودجه 94 را پوشش داده است این در حالی است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 39 درصدی هزینه ها و افزایش 4 برابری هزینه مطالبات مشکوک الوصول را رونمایی نمود و معاملاتی متعادل را تجربه نمود.

 مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی در جلسه صبح امروز خود توفاق کردند نرخ سود سپرده های بانکی یک ساله از ابتدای آذر ماه از 20 درصد به 18 درصد کاهش پیدا کند. در این جلسه در مورد نرخ سایر سپرده ها (زیر یک سال) بحثی نشد. مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی همچنین در این جلسه توافق کردند، نرخ تسهیلات در بازار بین بین بانکی به حداکثر 24 درصد کاهش پیدا کند(تسنیم).

گروه پتروشیمی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند تا جایی نمادهای شپلی، شپاکسا، شیران، کرماشا، شمواد، شپدیس و تاپیکو مثبت و همراه صف خرید بودند و نماد فارس با دادوستد حدود یک میلیون سهمی در 1 درصد مثبت، شاخص کل را با رشد 62.3 واحدی مواجه گردانید. گروه پالایشگاهی اکثرا منفی دنبال شدند و نمادهای شپنا و شبهرن محدود نمادهای متعادل گروه مذکور بودند همچنین نماد شخارک جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره، متوقف شد.

در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای فملی، فولاد، فخوز، فمراد و کبافق مثبت و همراه صف خرید و بقیه اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند که در این بین گروه سنگ آهنی همچنان منفی تر و با صف فروش دنبال به کار خو پایان دادند. نماد ذوب بواسطه خبر افزایش سرمایه و حمایت مجدد حقوقی(مجموعه فرهنگیان) پرتقاضا و مثبت دنبال شد.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای تکنو، تکشا، بنیرو و بمپنا متعادل و مثبت و بقیه اکثرا منفی پی گیری شدند. شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی به دلیل شناسایی سود غیر عملیاتی فروش زمین با تعدیل مثبت 35 درصدی مواجه گردید اما 6 ماهه سال جاری نسبت به 6ماهه سال گذشته در بخش عملیاتی با کاهش 62 درصدی تولید و 48 درصدی فروش مواجه شده و در عملکرد 6 ماه (41) ریال زیان محقق نمود. نماد بالاس پس از ارائه تعدیل مثبت 26 درصدی به دلیل کاهش 38 درصدی هزینه های مالی، با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند و از معدود نمادهای مثبت به سخاش، سشمال، سخزر، کرمان، ثاباد، ثعمرا، ثامان، ثفارس و آس پ می توان اشاره نمود همچنین نماد ثعمرا جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.

اکثر نمادهای گروه قندی و غذایی شروعی پرتقاضا و مثبت داشتند اما در اواخر بازار اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند.  نماد قپیرا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.در گروه آی تی نماد مفاخر و در گروه کانی های غیر فلزی نمادهای کفپارس و کگاز مورد توجه نوسان گیرها بودند و رشد قیمتی را تجربه نمودند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فارس، خودرو و تاپیکو با رشد 73 واحدی به ارتفاع 63,000 واحدی رسید که در این بین نمادهای حکشتی و شبندر بیشترین تاثیر منفی را داشتند. با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها، احتمالا فردا نیز بازاری کم حجم اما منفی را نظاره گر باشیم.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

9304/1

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا