بدهی 29 میلیون دلاری دولت به صنعت سیمان بابت قطع گاز

یک مقام صنفی: قطع پیاپی گاز کارخانه‌های سیمان را با مشکل روبرو کرد

یک مقام صنفی: قطع پیاپی گاز کارخانه‌های سیمان را با مشکل روبرو کرد

تهران- ایرنا- رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: با آغاز فصل سرما قطع پیاپی گاز در کارخانه‌ها سیمان، وضع تولید را به‌هم‌ریخته و صنعت سیمان را دچار مشکل کرده است.

به گزارش یکشنبه تارنمای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، «سیدمحمد اتابک» اعلام کرد: دولت صنعت سیمان بابت هماهنگی برای قطع گاز با هدف تامین نیاز خانوارها، از دو سال پیش 29 میلیون دلار از دولت طلب دارد و این بدهی بلاتکلیف مانده است.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: مسئولان در این شرایط حتی حاضر به تهاتر نیستند.
اتابک ادامه داد: برای رسیدگی به این موضوع و مشکلات پیش‌آمده از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌ایم ستاد اقتصاد مقاومتی برای صنعت سیمان تشکیل شود تا به این مشکلات رسیدگی شود.
وی درباره نتایج نشست پیشین ستاد اقتصاد مقاومتی برای صنعت سیمان گفت: در نشست نخست مواردی که قرار بود وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری کند و وعده های وزارت مسکن بسیار خوب دنبال شد و شرایط صنعت به‌صورت کلی بهبود پیدا کرد.
اتابک افزود: با توجه به این شرایط امیدواریم در نشست بعدی سایر مسائل و مشکلات مانند موضوع قطع گاز و پرداخت بدهی مربوط به آن حل شود.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سیمان گفت: صنعت سیمان هزینه ثابت بالایی دارد و به طور طبیعی وقتی میزان تولید را کاهش می‌دهیم هزینه ثابت باقی می‌ماند؛ نکته مهم این است که میزان تولید به همان نسبت باید تعدیل شود.
تابستان گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی برای صنعت سیمان با هدف حل چالش‌های این صنعت با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری شکل‌گرفت.
«امیر صباغ» مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، هفته گذشته در دوره آموزشی آشنایی با بخش معدن و صنایع معدنی در دنیا و تحلیل بازار راهبردی معدن و صنایع معدنی گفت: صادرات زنجیره سیمان در هشت ماه نخست امسال به هشت میلیون و 477 هزار و 57 تن رسید که از لحاظ وزنی در مقایسه با دوره مشابه پارسال افت 4.6 درصدی را ثبت کرد.
وی اضافه کرد: ارزش زنجیره صادراتی سیمان در این مدت افزون بر 336 میلیون و 900 هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد کاهش یافت.
اقتصام**9189**1961** تنظیم کننده: اسماعیل داودی** انتشاردهنده: مریم مسعود

آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:
@IRNAeco
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا