رئيس بنياد مستضعفان مطرح كرد :

توليد ماهانه ۷۰ هزار تن فولاد در كاوه جنوب

توليد ماهانه ۷۰ هزار تن فولاد در كاوه جنوب

گروه صنایع معدنی >فولاد - بعد از گذشت دو ماه از بهره برداري از فاز يک 2/ 1 ميليون تني کارخانه فولاد کاوه جنوب کيش، اين مجموعه در ماه آذر به توليد ماهانه 70 هزار تن فولاد دست يافته است.

به گزارش ماین نیوز، محمد سعيدي کيا، رئيس بنياد مستضعفان در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: اين نهاد عمومي کشور فعاليت خود را در بخش هاي صنايع معدني کشور گسترش داده و از جمله در بندرعباس و خرمشهر نيز واحدهاي ذوب ايجاد کرده است.

وي افزود: در حال حاضر دو واحد آهن اسفنجي که حدود 900 هزار تن در سال توان توليد دارد، احداث شده و 2 بخش ذوب نيز در حال تکميل است.سعيدي کيا با بيان اينکه در معدن سنگان، واحدهاي گندله سازي در حال پيشرفت است، ادامه داد: پروژه 600 هزار تني اروند نيز تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد، همچنين فاز يک کارخانه آلومينيوم مسجد سليمان تا انتهاي سال جاري فعاليت خود را شروع خواهد کرد.رئيس بنياد مستضعفان گفت: شرکت حفاري شمال جزو حوزه هاي توسعه بنياد بوده که در جنوب و آزادگان در 6 چاه در حال فعاليت است. اين شرکت سومين دکل دريايي را اخيرا برنده شده که سحر 1 و 2 در درياي شمال مربوط به حفاري و يک دکل هم اجاره کرده است.

سعيدي کيا با بيان اينکه بنياد از 15 سال گذشته تاکنون ماليات شرکت هاي خود را به صورت شفاف پرداخت کرده است، گفت: در 11 سال گذشته 4 هزار ميليارد تومان ماليات پرداخت شده و تسويه حساب مالياتي سال 93 از وزارت اقتصاد گرفته شده و شهريور ماه امسال فهرست ماليات سال 94 داده شده که پس از بررسي بلافاصله تسويه حساب مي شود. رئيس بنياد مستضعفان گفت: حسابرس ما سازمان بازرسي کل کشور است که تلفيق همه مجموعه را انجام مي دهد و هرسال براي همه دستگاه هاي اجرايي کار نظارت را برعهده دارد.سعيدي کيا درباره ارائه اطلاعات مالي بنياد به بورس اظهار کرد: مهم ترين شفافيت مالي ما مصوبه مجمع است که به صورت شفاف و به دو زبان داخل سايت بنياد قرار دارد.سعيدي کيا با اشاره به اينکه توانايي فعاليت در حوزه نفت و گاز را داريم، گفت: در اين حوزه درخواست صلاحيت به وزارت نفت داده و منتظر پاسخ وزارت نفت هستيم.

وي به وضعيت شرکت هاي بنياد اشاره کرد و گفت: در ساماندهي شرکت هاي بنياد مصوبه اي داشتيم که بر اساس آن 70 شرکت بر اساس برنامه ادغام فروخته يا منحل شود. در اين راستا، 22 هلدينگ به 11 هلدينگ کاهش يافته و در بخش فروش و انحلال نيز 70 درصد کار انجام شده است.اين مقام مسوول با اشاره به اينکه مسير فروش همه شرکت ها از طريق مزايده بوده است، اظهار کرد: اگر شرکتي که براي فروش گذاشته ايم، مشتري نداشته باشد به سمت منحل کردن آن مي رويم.سعيدي کيا با اشاره به اينکه ما سياست گذار نيستيم و در اقتصاد کشور هم تاثير چنداني نداريم، اظهار کرد: درآمدها و فروش بنياد امسال نسبت به سال گذشته با رشد هشت درصدي همراه بوده و فروش بنياد 5/ 1 درصد اقتصاد کشور است.

وي گفت: درآمد بنياد طي 8 ماه سال گذشته 15 هزار و 600 ميليارد تومان بوده است که امسال اين رقم به 16 هزار و 900 ميليارد تومان رسيده است.سعيدي کيا با بيان اينکه بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته تا سه سال آينده پروژه ها به 25 هزار ميليارد تومان افزايش مي يابد، تصريح کرد: ميزان سرمايه گذاري در پروژه ها طي 8 ماه اول امسال حدود دو هزار ميليارد تومان بوده است.وي رقم صادرات 8 ماه امسال بنياد مستضعفان را 204 ميليون دلار عنوان کرد و گفت: اين رقم نسبت به سال گذشته معادل 17 درصد رشد داشته است.رئيس بنياد مستضعفان توسعه صادرات را از راهبردهاي برنامه پنجم بنياد عنوان کرد و افزود: بايد به بازارهاي جهاني دست يابيم و براي اين کار برنامه پاداش صادراتي گذاشته ايم.

وي ادامه داد: بنياد علوي تفاهم نامه اي با بانک سينا امضا کرده است که طي همکاري استانداران 31 استان در هر استان 200 ميليارد تومان و براي هر کارآفرين 2 ميليارد تومان تسهيلات با نرخ سود 18 درصد پرداخت شود که 5 درصد اين سود را بنياد علوي و 5 درصد را استانداران پرداخت کنند. رئيس بنياد مستضعفان با بيان اينکه قلعه گنج در چارچوب اقتصاد مقاومتي پيش مي رود، گفت: کارهايي که در اين منطقه انجام مي شود با مشارکت مردم است و بنياد از دوسال گذشته تاکنون حدود 30 ميليارد تومان هزينه کرده است. سعيدي کيا درباره فروش هتل هاي بنياد بيان کرد: مزايده براي فروش اين هتل ها برگزار شده که هتل گچسر به فروش رفت و هتل آزادي و اوين هم به مزايده رفته که هنوز خريدار نتوانسته پول خود را جور کند. وي به پيشرفت ۷۶ درصدي قطعه يک آزاد راه تهران- شمال اشاره کرد و گفت: قطعه يک بهار سال آينده به بهره برداري مي رسد.

سعيدي کيا با اعلام اينکه در اين قطعه چند درصد از برنامه جلوتر هستيم، افزود: تا قبل از پايان تجهيز کارگاه تجهيز کارگاه قطعه 2 آزادراه تهران- شمال انجام مي شود و 2 سال پس از آن کار ساخت به اتمام خواهد رسيد. رئيس بنياد مستضعفان با بيان اينکه مناقصه تونل البرز انجام شده است، گفت : 21 پيمانکار ايراني و يک پيمانکار چيني در قطعه يک آزادراه فعال هستند، ضمن آنکه يک مشاور خارجي نيز طراحي تونل البرز را بر عهده دارد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا