در میانه هفته؛

شاخص دوباره سبز پوشید

شاخص دوباره سبز پوشید

امروز سهامداران بیش از 767 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 355 میلیارد ریال در 49 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

در داد و ستدهای امروز شاخص کل بورس پس از افت سنگین دیروز، بالا رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای امروز شاخص کل بورس 72 واحد رشد کرد و به عدد 78هزار و 968 رسید.

در این روز سهامداران بیش از 767 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 355 میلیارد ریال در 49 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین امروز گروه های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گفتند.

شاخص بازار اول نیز در حالی 53 واحد پایین آمد که شاخص بازار دوم 749 واحد رشد کرد. شاخص کل نیز با رشدی 72 واحدی به رقم 78هزار و 968 رسید.

نمادهای مخابرات، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد خراسان، فولاد امیر کبیر کاشان، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

این در حالی بود که سایپا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کرد.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کابل البرز، معادن بافق، تولیدی مهرام، فولاد خراسان، موتورسازان تراکتورسازی ایران، معان منگنز ایران و حمل و نقل پتروشیمی بود.

در مقابل نمادهای ایران ارقام، سایپا، سیمان بجنورد، معدنی دماوند، شیمی دارویی داروپخش، کمک فنر ایندامین و گروه دارویی سبحان با بیشترین کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

سرمایه گذاران بورس تهران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم و اوراق صکوک سایپا طولانی ترین صف های خرید و بیشترین تقاضا را داشند.

این در حالی بود که گروهی دیگر اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، صکوک مرابحه سایپا، سهام سیمان قائن و اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت شهرداری مشهد را برای فروش در صف ها قرار دارند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم پارس خودرو با معامله 201 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را ثبت کرد و سایپا نیز با معامله 192 ملیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا