صنعت فولاد، نیازمند ارتقای تکنولوژی/ صنعت فولاد با رکود مواجه است

صنعت فولاد، نیازمند ارتقای تکنولوژی/ صنعت فولاد با رکود مواجه است

دنیای معدن - آذربایجان شرقی - قائم مقام مدیرعامل فولاد ناب تبریز گفت: با توجه به اینکه صنعت تولید فولاد یک صنعت سخت و سرمایه بر است، می باید در ارتقای بهره وری و تکنولوژی تولید واحدهای تولید فولاد کشور گام های بلندی برداشته شود.

"کریم رحیمی" با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری و ارتقای دانش فنی واحدهای تولید فولاد کشور، گفت: با توجه به اینکه صنعت تولید فولاد یک صنعت سخت و سرمایه بر است، می باید در ارتقای بهره وری و تکنولوژی تولید واحدهای تولید فولاد کشور گام های بلندی برداشته شود.

وی به برگزاری نوزدهمین سمپوزیوم بین المللی فولاد ایران در تبریز اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویداد مهم در تبریز می تواند به توسعه کمی و کیفی صنعت فولاد آذربایجان شرقی کمک کند.

رحیمی افزود: یکی از اولین بحث ها در نوزدهمین سمپوزیوم بین المللی فولاد ایران، قابلیت های توسعه صنعت فولاد آذربایجان شرقی خواهد بود، چرا که ما نسبت به توانایی های خودمان، سهم کمتری از بازار فولاد کشور و جهان را در اختیار داریم.

وی به لزوم همکاری های مشترک با شرکت های فولادی بین المللی اشاره کرد و گفت: برگزاری سمپوزیوم فولاد در تبریز، زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی در صنعت فولاد آذربایجان شرقی را فراهم می کند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد ناب تبریز به مشکلات صنعت فولاد در کشور اشاره کرد و گفت: رکود صنعت ساختمان و رکود صنایع ماشین سازی، صنعت فولاد را هم با رکود مواجه کرده است.

رحیمی به صادرات 29 هزار تنی محصولات فولادی توسط فولاد ناب تبریز به کشورهای گرجستان، قزاقستان، ترکمنستان، عراق، پاکستان و... اشاره کرد و گفت: مشکل ترانسفر پول در سیستم بانکی کشور نیز یکی از مشکلات عدیده برای صادرات محصول به خارج از کشور است که محدودیت هایی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد کرده است.

وی کمبود نقدینگی را یکی دیگر از مشکلا صنایع فولادی کشور دانست و گفت: اکثر کارخانه های فولاد به نوعی با سیستم بانکی درگیر هستند و این مشکل هنوز هم پس از طی سال ها حل نشده است.

رحیمی به لزوم ارتقای تکنولوژی تولید در صنایع فولادی کشور تاکید کرد و گفت: در 18 دوره گذشته سمپوزیوم فولاد بحث ارتقای تکنولوژی تولید به صورت جدی مطرح نشده است، اما در این دوره که در تبریز برگزار می شود، تاکید ویژه ای روی این بحث خواهیم داشت.

وی صنعت فولاد را یکی از مزیت های مهم و موفق آذربایجان شرقی خواند و گفت: وجود صنایع پایین دستی و مادر در تبریز و آذربایجان شرقی، مزیت نسبی استان در توسعه صنایع فولاد و بخصوص فولاد آلیاژی را بیشتر گوشزد می کند.

این فعال صنعت فولاد از همکاری دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه تبریز با سمپوزیوم فولاد خبر داد و گفت: دانشکده مکانیک و مواد این دانشگاه ها در کنار فعالین صنعت فولاد قرار دارند.

رحیمی در پایان تبریز و آذربایجان شرقی را قطب مهم صادراتی کشور دانست و تاکید کرد: آذربایجان شرقی فرصت ها و مزیت های بسیار خوبی برای توسعه یافتن در صنایع فولاد و صادرات آن دارد و امیدوارم برگزاری نوزدهمین سمپوزیوم بین المللی فولاد ایران در تبریز مقدمه ای برای موفقیت های بیشتر در آینده صنعت فولاد آذربایجان شرقی و کشور باشد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا