مهندسی فرهنگی در ذوب آهن می تواند الگویی برای دیگر سازمان ها باشد

مهندسی فرهنگی در ذوب آهن می تواند الگویی برای دیگر سازمان ها باشد

دنیای معدن -در آستانه نهم دی روز بصیرت ، برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان همایش تجلیل از خادمین فرهنگی شرکت با حضور مهندس صادقی مدیرعامل شرکت ، حجت السلام و المسلمین باقریان امام جمعه زرین شهر ، سرهنگ صفر پور فرمانده بسیج شهرستان لنجان و جمعی از مسئولین ذوب آهن اصفهان و جمعی از اعضای کانون خیرین فرهنگی بانوان ذوب آهن سه شنبه 7 دی ماه در تالار آهن برگزار شد .

مهندس علمداری مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل به عنوان سخنران ویژه این همایش گفت : از زمان احداث ذوب آهن اصفهان تا کنون نیم قرن می گذرد . در این مدت این شرکت مادر صنعتی همواره با حفظ و صیانت از خون شهدا و آرمان های رهبرکبیر انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف با همت شبانه روزی و همدلی پرسنل خویش پیشتاز و پرچم دار بوده است و توانسته نه تنها برند صنعتی بلکه عنوان ارزنده ایران اسلامی را در بُعد فرا ملی نیز پُر آوازه نماید.

وی افزود : هیچ فعالیت، اثر و اقدامی بدون وحدت و انسجام به نتیجه مطلوب نمی رسد . در ذوب آهن اصفهان تک تک بخش های شرکت با هم افزایی در راستای فعالیت های مختلف و از جمله برنامه های فرهنگی گام بر می دارند و این مهم سبب شده است حرکت فرهنگی و مشارکت این شرکت که بحمدا... روز به روز در حال گسترش است و همه به افزایش فعالیت های فرهنگی اذعان دارند و در کنار این برند بزرگ صنعتی و مادر که الگویی برای سایر صنایع کشور است در بخش فرهنگ نیز می تواند الگویی مناسب برای سایر واحدهای صنعتی کشور باشد .  

مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل شرکت تصریح کرد : در آستانه نهم دی ماه و روز بصیرت قرار داریم . هموطنان ما  بعد از 31 سال و در دی ماه سال 1388 با آرمان های انقلاب اسلامی مجددا ً پیمان بستند و با همدلی و وحدت اعلام آمادگی نمودند و عقاید درونی خود را به منصه ظهور رساندند تا مسیر حق را ادامه دهند . امروز و در این همایش شاهد جمع کوچکی از هموطنان آن دوران در این مجتمع بزرگ صنعتی هستیم . علاوه بر اتحاد و پشتوانه درون سازمانی ، حامیان فرهنگی و اقتصادی بزرگی نیز در بیرون از مجموعه همراه ما بودند که در برنامه امروز مورد تجلیل قرار می گیرند . این حامیان فرهنگی شرکت ذوب آهن با حضور خود در برنامه ها و جلسات ، حمایت و همراهی خویش را از مقوله استراتژیک فرهنگ نشان دادند و زینت بخش محافل فرهنگی ذوب آهن اصفهان بودند . 

استقلال یک ملت فقط با استقلال فرهنگی تامین می شود

این فعال فرهنگی در ادامه به سخن مقام معظم رهبری در خصوص مقوله فرهنگ اشاره نمود و ادامه داد : مقام معظم رهبری فرمودند : استقلال یک ملت فقط با استقلال فرهنگی تامین می شود . مقوله فرهنگ از نظر تاثیر در آینده یک ملت و کشور با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست . در روز نهم دی اهمیت این مقوله راهبردی در بین مردم ایران و دنیا به نمایش گذاشته شد .

در فرهنگ الهی شادی حرام معنایی ندارد

مهندس علمداری گفت : فرهنگ در ایران یک تعریف واحد دارد و آن توحید و عبودیت است . سال گذشته همه با هم و در کنار یکدیگر تلاش کردیم در شادی اهلبیت (ع) شادمان باشیم و در ایام رحلت این بزرگواران مراسم سوگواری برگزار نموده و با بازگو نمودن نقش آنها در پیروزی دین اسلام همواره زندگی آنها را سرمشق خویش قرار دهیم. در این راستا همواره سعی شد که ارزش ها حفظ شود و برنامه های فرهنگی تاثیر از تهاجم فرهنگی نگیرد در این زمینه شاید برخی بر ما خرده گرفتند که شادی امروزی در برنامه های اخیر شرکت جایگاهی ندارد اما بدانید که فرهنگ ما فرهنگی الهی است و در این مقوله مقدس شادی حرام هیچ معنایی ندارد.

شادی سالم نباید به کارهای ضد فرهنگی آلوده شود

مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل شرکت اضافه کرد : همچنان که معصومین فرموده اند : روزی عید است که در آن گناهی صورت نگیرد . متاسفانه دشمنان اسلام همواره سعی کردند مخصوصاً در اعیاد سعی بسیار شده است که مجالس و محافل معنوی و مذهبی ما را نیز تحت الشعاع قرار داده و در آن رخنه کنند و ما را به جای شادی سالم ، نشاط و عشق الهی به سمت لهو و لعب ببرند و ما احساس کنیم شادی در این حیطه خلاصه می شود . موسیقی ، شعر و کارهای هنری که در جهت قرب به پروردگار انجام گیرد عالی است اما اگر در مسیر کفر ، شیطان و بیگانگان باشد آنجا نه کار فرهنگی بلکه نقطه مقابل و ضد فرهنگ به شمار می رود .

ذوب آهن اصفهان هدایای گرانبهایی ( شهدا ) را به کشور تقدیم نموده است

وی خاطر نشان کرد : در ذوب آهن اصفهان با همکاری بخش های مختلف حداقل در دوره ای که بنده افتخار حضور در این مجموعه را یافتم می توان ادعا کرد سعی ما در این راستا بود که برنامه های شرکت در راستای ارزش های فرهنگی ، دینی و انقلابی ایران اسلامی باشد و حرمت خون شهدا را گرامی بداریم . ذوب آهن اصفهان رزمندگان بسیار را به جبهه های حق علیه باطل فرستاد و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف فنی ، اقتصادی و نیروی انسانی ایفا نمود و افتخار می کند که هدیه های گرانبهایی را به این مرز و بوم تقدیم نموده است .

خادمین فرهنگی در گسترش فعالیت های فرهنگی نقش اساسی دارند

مهندس علمداری به نیابت از مدیرعامل شرکت ضمن قدردانی از خادمین فرهنگی ذوب آهن اصفهان بیان کرد : اگر همراهی خادمین فرهنگی نبود گستردگی فعالیت های فرهنگی که بخشی از آنها را در کلیپ امروز مشاهد نمودید میسر نمی شد .

همکاران ذوب آهنی با حمایت همسران خویش در ثواب کار آنها شریک هستند

وی اظهار کرد : بخش های مختلف شرکت ، حامیان فرهنگی کارخانه در منطقه و همچنین همکاران ذوب آهنی که اجازه دادند و مسیر را برای همسرانش با پشتیبانی مناسب خویش هموار نمودند تا آنها بتوانند دست در دست یکدیگر و بدون هیچ چشمداشتی با تاسیس کانون خیرین فرهنگی بانوان شرکت خدمات کیفی را به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه به اعضای خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان و در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت در شهرهای استان اصفهان ارائه دهند این نقش ماندگار همیشه در اذهان باقی خواهد ماند و نزد خداوند متعال از اجر و قرب خاصی برخوردار خواهد بود . این عزیزان در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل به واقع در عمل به همگان ثابت نمودند که خدمت صادقانه و بدون چشمداشت جایگاه خاصی در بین افکار عمومی دارد .

خدمت برای ائمه اطهار (ع) در هرجایی مورد توجه خداوند متعال قرار می گیرد 

مهندس علمداری گفت : بسیاری علاقمند هستند خادم حرم حضرت امام رضا (ع) باشند اما این خدمت تنها در حرم این امام بزرگوارخلاصه نمی شود خدمت در هر جایی که برای اهداف ائمه اطهار(ع)  و گسترش دین الهی باشد آنجا خادم ائمه هستیم. این خدمت مطمئناً بهتر پذیرفته می شود زیرا شاید در دنیا در معرض دید دیگران واقع نگردد و وجهه دنیایی نداشته باشد اما ملائک و خداوند متعال شاهد و ناظر اعمال هستند.  

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد : رهبر انقلاب فرمودند : فرهنگ در حاشیه نیست ، در حاشیه اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد و سیاست هستند که در حاشیه فرهنگ قرار دارند .  استراتژی های تدوین شده فرهنگی در سال 94 که به مدت سه سال برنامه ریزی شده است بیشتر بر حوزه خانواده متمرکز می باشد و هم اکنون در حال برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های لازم برای ارتقاء سطح فرهنگی درون سازمانی هستیم که عملیات اجرایی آن از سال آینده صورت می گیرد . این برنامه ها به صورت تخصصی و با ابزارهای جدید الکترونیکی با همکاری بخش های مختلف شرکت از جمله مدیریت های آموزش و توسعه منابع انسانی ، ‌فناوری اطلاعات و سیستم ها و همکاری بسیج شرکت محقق خواهد شد . در این راستا خوشبختانه به همت اعضای کانون خیرین فرهنگی بانوان شرکت موفقیت های خوبی را کسب نمودیم .

مهندس علمداری افزود : از مدیرعامل شرکت و حمایت های بی دریغ ایشان و  حمایت ها و مساعدت های امام جمعه زرین شهر و سید محسن سجاد فرماندار شهرستان لنجان که در اکثر برنامه های ما حضور فعال داشتند و همچنین نقش شاخصی در امضاء میثاق نامه کانون خیرین فرهنگی بانوان شرکت داشتند ، سبب شده شعبه سه کانون در شهر زرین شهر نیز به زودی افتتاح شود . ضمن اینکه ائمه جمعه سابق و حجت السلام و المسلمین سرافراز امام جمعه فعلی شهر فولادشهر در امضاء میثاق نامه کانون و همچنین رونق بیش از پیش فرهنگ سرای امام رضا (ع) و تداوم مسیر کانون نقش داشتند تشکر می کنم . همچنین حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت علاوه بر سیاست گذاری و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی به صورت داخلی در کلیه برنامه های فرهنگی شرکت نیز مشارکت فعال دارند .

مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل شرکت موفقیت های فرهنگی و اجتماعی امروز شرکت را مرهون همدلی و همکاری دانست و عنوان کرد :  از معاونت های مختلف شرکت ، حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت ، دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی ،  مدیریت روابط عمومی ، مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی ، مدیریت خدمات و امور اجتماعی ، باشگاه فرهنگی و ورزشی ذوب آهن ، شرکت های زیر مجموعه  ، خیریه والفجر و... تشکر و قدردانی نمود .

شایان ذکر است این همایش با برنامه های شاد فرهنگی و هنری همراه بود و اشخاصی که به عنوان خادمین فرهنگی به نمایندگی از بخش های مختلف شرکت مورد تشویق قرار گرفتند از سوی معاونت ها و مدیریت های مربوطه معرفی شدند .

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا