سامانه صدور حواله الکترونیکی در بندر چابهار عملیاتی شد؛

معاملات قبض انبار در بورس کالا از نیازهای نوین بنادر کشور

معاملات قبض انبار در بورس کالا از نیازهای نوین بنادر کشور

به گفته معاون طرح و توسعه بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سامانه صدور حواله الکترونیکی نیازهای نوین بنادر کشور در راستای تجمیع داده های تمامی بنادر و گمرک ها، تبادل الکترونیکی اسناد، اطلاع رسانی آنلاین، فروش قبض انبار کالا در بورس کالا و ... را پوشش می دهد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  سامانه صدور حواله الکترونیکی موسوم به مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS به منظور هماهنگی بین بندر ،گمرک و پایانه و افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان به همت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به ویرایش جدید ارتقاء یافت.

معاون طرح و توسعه بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود: سامانه جدید مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS پس از سال ها تجربه در اتوماسیون فرآیند های بندری و دریایی و با الهام از نسخه قدیم نرم افزار که مفتخر به کسب جایزه دومین طرح برتر آسیای الکترونیکی AFACT در سال ۲۰۱۱ بود ، با موفقیت جایگزین نرم افزار قدیم شد و در بندر چابهار مورد بهره برداری قرار گرفت.

ملک حسن پاد در تشریح این سامانه ادامه داد: علاوه بر بهره مندی از تمامی مزایای سامانه قدیم، نیازهای نوین بنادر کشور درباره تجمیع داده های تمامی بنادر و گمرک ها، تبادل الکترونیکی اسناد، اطلاع رسانی آنلاین، ارائه اسناد بندری در پیشخوان دولت الکترونیک از قبیل قبض انبار و گواهی مبدا (کاهش هزینه ها و افزایش سرعت)، صورتحساب و پرداخت اینترنتی هزینه های حمل، ارائه آمارهای دقیق مدیریتی برای بنادر و ارگان ها و سازمان های مرتبط، فروش قبض انبار کالا در بورس کالا، پشتیبانی از عملیات چند اپراتوری در بنادر و ... برآورده ساخته است.

وی گفت: با توجه به توسعه سریع بندر چابهار و حضور اپراتور های مختلف بندری ، نیازمندی به سیستم جدید برای پشتیبانی از نیاز های کاربران اعم از امور بندری و مالی ، کشتیرانی ها ، عملیات بندری و ... مسلم بود.

معاون طرح و توسعه بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هم اکنون بندر چابهار به عنوان دومین بندر تجاری کشور در بکارگیری نرم افزار جدید GCOMS ، از جمله بنادر پیشتاز در طرح های توسعه ای انفورماتیکی بوده به طوری که نصب و راه اندازی این سامانه نشان از عزم راسخ این اداره کل در ایجاد زیر ساخت هایICT بوده وموجب تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی جامع دریایی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا