میانگین قیمت نفت در سال آینده میلادی به ٦٠ دلار می رسد

میانگین قیمت نفت در سال آینده میلادی به ٦٠ دلار می رسد

گزارش یک مؤسسه پژوهشی نشان می‎دهد در سال ٢٠١٧ میلادی بازار نفت به سوی ثبات حرکت می‎کند و میانگین قیمت نفت به ٦٠ دلار برای هر بشکه می‎رسد.

 

به گزارش روزنامه گالف تایمز، یک پژوهش نشان می‎دهد که میانگین قیمت نفت در سال ٢٠١٧ میلادی به ٦٠ دلار و در سال ٢٠١٨ میلادی به ٧٠ دلار برای هر بشکه می‎رسد، اما با توجه به رشد تولید نفت آمریکا در پی افزایش قیمت‎ها، بازگشت توازن به بازار نفت در ماه‎های پایانی سال آینده میلادی به تأخیر خواهد افتاد.
طبق توافق اوپک و غیر اوپک، قرار است از آغاز سال ٢٠١٧ میلادی تولیدکنندگان عمده نفت جهان عرضه این کالا را یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز کاهش دهند.
مؤسسه پژوهشی کمکو اعلام کرد: افزایش شمار دکل‎های حفاری نفت در آمریکا در چند هفته گذشته، نشان می‎دهد که با عبور قیمت نفت از مرز ٥٠ دلار برای هر بشکه، تولید نفت در آمریکا افزایش خواهد یافت و این مسئله، تا حدی تأثیر توافق اوپک را کاهش می‎دهد.
برآوردهای اوپک حاکی از آن است که توازن بازار نفت پیش از نیمه دوم ٢٠١٧ محقق نمی‎شود اما آژانس بین‎المللی انرژی پیش‎بینی خوشبینانه‎تری دارد و اعلام کرده است که از نیمه نخست سال آینده میلادی، عرضه نفت از تقاضای آن کمتر خواهد شد.
با وجود رشد ١٧ درصدی قیمت نفت پس از ماه نوامبر سال جاری میلادی به دلیل افزایش امیدواری به کاهش عرضه، مؤسسه کمکو اعلام کرد: قیمت نفت در دو سال آینده در بازه ٥٥ تا ٦٥ دلار برای هر بشکه نوسان خواهد داشت، زیرا نیروهایی متضادی همچون اوپک و تولیدکنندگان شیل آمریکا، جلو خروج بازار از این بازه را می‎گیرند.
این مؤسسه همچنین اعلام کرد افزایش ارزش دلار در چند هفته گذشته، بر قیمت نفت تأثیر منفی داشته و بخشی از تأثیر مثبت توافق اوپک را خنثی کرده است.
از سوی دیگر، رکوردشکنی تولید نفت اوپک در ماه نوامبر امسال نیز بر قیمت نفت اثری نامطلوب داشت. تولید نفت شیل آمریکا نیز به روند افزایشی خود ادامه داد و آمار شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز نشان میدهد که شمار دکل‎های حفاری نفت در آمریکا از ٥٠٠ مورد فراتر رفته است.
در زمینه مصرف، آژانس بین‎المللی انرژی برآورد می‎کند که تقاضای روزانه نفت در سال ٢٠١٦ میلادی از یک میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه افزایش برخوردار شده باشد. همچنین پیش‎بینی می‎شود که تقاضای روزانه نفت در سال ٢٠١٧ میلادی از یک میلیون و ١٥٠ هزار بشکه رشد برخوردار شود و به ٩٥ میلیون و ٥٦٠ هزار بشکه در روز برسد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا