عقب‌گرد ۱۰۹ واحدی شاخص کل بورس تهران

عقب‌گرد ۱۰۹ واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز، شاهد معاملاتی متعادل همراه با افزایش عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار بود، بازاری که برای تثبیت روزهای مثبت تاب تحمل ندارد.

 

شاخص کل بازده و قیمت نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 8 دی ماه 95، با کاهش 109 واحدی روی رقم 79 هزار و 691 واحد متوقف شد.
شاخص کل‌هم‌وزن اما با کاهش 35 واحدی عدد 15 هزار و 699 واحد را به نمایش گذاشت .
همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 226 واحدی روی عدد 87 هزار و 802 واحد ایستاد.
شاخص بازار اول اما درحالی با کاهش 91 واحدی به عدد 56 هزار و697 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 149 واحدی عدد 168 هزار و 863 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابوررس (آیفکس) با افزایش 8 واحدی به عدد 865 واحد رسید.
بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 23 واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با 21 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 14 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرد.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی شازند با 17 واحد، پتروشیمی پردیس با 15 واحد و پارس خودرو با 14 واحد افزایش بیشتری تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 221 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و یکصد میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 56 هزار و 376 نوبت داد و ستد بود. نکته قابل تامل اینکه امروز ارزش معاملات در بازار نقد بورس تهران از 127 میلیارد تومان فراتر نرفته است.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارتن مشهد، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی دهدشت، گروه فن‌آوا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری اعتبار ایران و حق تقدم خرید سهام نفت پارس متوقف شدند.
امروز در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد.
در نماد معاملاتی گسترش صنایع انرژی آذرآب امروز 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان معاملات درون گروهی از سوی سهامداران عمده این سهم همراه بود. 13 میلیون سهم سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز نیز امروز به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.
در ایران ترانسفو امروز اندکی بیش از 7.5 میلیون سهم به ارزش 11 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامداران عمده همراه شد.
همچنین بیش از 6.5 میلیون سهم صنایع فولاد آلیاژی یزد به ارزش بیش از  1.5 میلیارد تومان میان کدهای سهامداران عمده این سهم جابجا شد. در ملی صنایع مس ایران اما 6 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. اندکی بیش از 5 میلیون سهم پمپ‌سازی ایران به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان دست به دست شد.
امروز بازار سهام در حالی عرضه‌های پرحجم حق تقدم خرید سهام پارس خودرو را در محدوده صفر تابلو به نظاره نشستند که انتظار برای انتشار گزارش‌های امیدوارکننده در برخی تک‌سهم‌های گروه پتروشیمی باعث شد، تا قیمت سهام تا مثبت کامل در دامنه نوسان مجاز قیمتی پیش رود.
در این گروه امروز با وجود افزایش عرضه سهام از سوی معامله‌گران بویژه حقوقی در نماد پتروشیمی شازند اما این سهم امروز توانست در مثبت کامل با تثبیت صف خرید کمتر از 7 میلیون سهمی به کار خود پایان دهد.
همزمان امروز در پتروشیمی آبادان نیز با وجود برخی عرضه‌های پراکنده، اما این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی تعدیل شد. در این نماد معاملاتی موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اصلاح بنیادی در برخی خطوط تولیدی مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است.
براساس این گزارش امروز،‌ افزایش عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی در نمادهای معاملاتی پیشرو بازار به ویژه در گروه فولادی‌ها و سنگ‌آهنی‌ها باعث شد تا بازار سهام در آخرین روز معاملاتی این هفته تحرک چندانی برای سبزپوش شدن نماگرهای منتخب خود نداشته باشد.
با این همه ارزیابی الگوهای تکنیکالی برای شناسایی فرصت خرید در سهم‌های پربازده بازار اساس کار معامله‌گران حرفه‌ای بازار است.
امروز بازار سهام، بازاری متعادل و توام با افزایش عرضه سهام در مقابل تقاضا به ویژه از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بود که نقد کردن برخی بازدهی‌ها را تا زمان ارزیابی بازارهای جهانی به ویژه بازار نفت در هفته آینده را ترجیح می‌داد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا