در پاسخ به ایرنا

رییس اتاق تعاون: زمینه تحقق سهم 25درصدی بخش تعاون در اقتصاد فراهم است

رییس اتاق تعاون: زمینه تحقق سهم 25درصدی بخش تعاون در اقتصاد فراهم است

تهران- ایرنا- رییس اتاق تعاون ایران گفت: برنامه دستیابی بخش تعاون به سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور بلندپروازانه و غیرواقعی نیست و زمینه ها برای دستیابی به این هدف فراهم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهمن عبداللهی» امروز (سه شنبه) در نشست مشترک رییسان اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران افزود: ظرفیت های زیادی در بخش تعاون وجود دارد و به این دلیل که از این ظرفیت ها بدرستی استفاده نشده است سهم این بخش در اقتصاد نزدیک هفت تا هشت درصد است.
رییس اتاق تعاون اضافه کرد: دستیابی به سهم 25 درصدی از احکام برنامه پنجم توسعه بود و اگر آن احکام بدرستی اجرا می شد، اکنون به این سهم دست یافته بودیم.
وی گفت: در برنامه ششم توسعه حتی یک حکم مرتبط با بخش تعاونی مطرح نشده؛ هر چند اصلاحاتی در کمیسیون تلفیق اعمال شده است اما هنوز تعاونی ها از احکام برنامه ششم رضایت ندارند.
وی تاکید کرد سیاست های اصل 44 که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است بر آماده سازی فضا برای حضور پررنگ تر بخش خصوصی در اقتصاد تاکید می کند و با توجه به این رویداد مبارک هر سه اتاق به این نتیجه رسیدند که باید انسجام خود را بیشتر کنند؛ در نتیجه دبیرخانه مشترک سه اتاق راه اندازی شد.
عبداللهی تاکید کرد بخش قابل توجهی از احکام برنامه پنجم توسعه روی زمین مانده است و شاید اگر دولت در اجرای احکام این برنامه همت کافی داشت، امروز بخش زیادی از تصدی گری های دولت از بین رفته بود و بخش غیردولتی حضور بیشتری در اقتصاد پیدا می کرد تا در واقع سیاست های اصل 44 با قوت بیشتری پیگیری شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا