گزارش روز؛

ادامه رشد پتروشیمی ها

ادامه رشد پتروشیمی ها

درگروه شیمیایی معاملات مثبت نمادهای زاگرس، شفارس، شپارس، کرمانشا، مارون، خراسان، شپدیس، شیران، شفن و معاملات متعادل منفی مابقی هم گروهی ها را شاهد بودیم که البته در این بین نظاره گر ادامه صف خرید نمادهای شسینا، شپمچا و عرضه صف خرید نماد شاراک در شروع بازار بودیم با این توضیح که در ادامه معلاملات، شاراک مجددا به صف خرید رسید.

 

امروز نیز همانند روزهای اخیر با گذشت زمان معاملات و پس از شروع مثبت برخی گروه ها، در ادامه شاهد غلبه فروشندگان به خریداران و در نتیجه نمایان شدن نوسانات منفی برخی نمادها بودیم که از جمله به گروه های خودرویی، حمل و نقل و سرمایه گذاری می توان اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه های خودرویی و حمل و نقل اکثرا با معاملاتی متعادل به کار خود پایان دادند در این میان نمادهای خپارس، خاذین، خگستر، خکمک، خچرخش، خرینگ، حریل و حفارس مثبت و نمادهای حپارسا، حتوکا، حکشتی، حتاید، خمهر، خمحرکه، ختراک و خریخت منفی سپری شدند همچنین نماد سایپا با ارئه گزارش حسابرسی شده شش ماهه (بدون تغییر نسبت به گزارش قبلی و تنها پوشش 13 درصدی) یه گام دیگر به بازگشایی نزدیک تر شد.

به جز نمادهای آسیا، میهن، البرز و پارسیان که منفی بودند سایر نمادهای گروه بیمه ای معاملاتی متعادل و مثبت اما کم حجم را تجربه کردند. اکثر نمادهای گروه سرمایه گذاری شروعی متعادل و مثبت داشتند اما با گذشت زمان در نهایت متعادل و منفی به کار خود پایان دادند در این میان نمادهای وصندوق، وگستر، وبیمه و اعتلا از اقبال بیشتری برخوردار بودند تا جایی که نماد وگستر با صف خرید به کار خود پایان داد. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بندهای ذیل ماده ۱۵ گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه ششم هم اکنون در حال اصلاح بوده و همچنان تامین سرمایه ها و صندوق ها زیر مجموعه بازار سرمایه خواهند ماند.

درگروه شیمیایی معاملات مثبت نمادهای زاگرس، شفارس، شپارس، کرمانشا، مارون، خراسان، شپدیس، شیران، شفن و معاملات متعادل منفی مابقی هم گروهی ها را شاهد بودیم که البته در این بین نظاره گر ادامه صف خرید نمادهای شسینا، شپمچا و عرضه صف خرید نماد شاراک در شروع بازار بودیم با این توضیح که در ادامه معلاملات، شاراک مجددا به صف خرید رسید. درگروه های پالایشگاهی و روانکارها که اکثرا متعادل و مثبت سپری شدند نمادهای شرانل، شسپا، شاوان و شراز از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

گروه های فلزی و معدنی معاملاتی متعادل و منفی داشتند در این بین نمادهای ذوب، فلوله، فجر، فباهنر، کیمیا و فولاژ از تقاضای بالاتر و در نتیجه معاملاتی مثبت تر و نمادهای فرآور، فسرب، فاسمین، زنگان، کمنگنز، فپنتا، کروی و کاما از فشار فروش بیشتر و معاملاتی منفی تر برخوردار بودند اما در نیمه دوم بازار و با توجه به شروع منفی برخی بازارهای بین المللی و نمایان شدن افت فلز روی، نمادهای گروه روی اکثرا صف فروش را تجربه کردند. مرکز ملی آمار چین اعلام کرد روند افزایشی تولید زغالسنگ چین، رشد قیمت این ماده معدنی را متوقف کرد. طبق این گزارش میانگین تولید روزانه زغال سنگ خام این کشور در ماه نوامبر به بالاترین میزان در سال 2016 رسید. میانگین تولید روزانه زغال سنگ خام چین در ماه نوامبر با افزایش یک میلیون و 200هزارتنی نسبت به ماه اکتبر ، برای اولین بار در سال 2016 از مرز 10 میلیون تن عبور کرد و به رقم 10میلیون و 300 هزار تن در روز به ثبت رسید.

به جز نمادهای بالبر، بنیرو، تمحرکه و دماوند که متعادل و مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته اکثرا کم فروغ، متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

گروه های ساختمانی و سیمانی متعادل و منفی بودند اما نماد وآذر با ادامه صف خرید و نمادهای سبهان، ثالوند، ثاژن، سکرد، ساروم، سبجنو و ثتران معاملاتی کم حجم اما متعادل و مثبت را تجربه کردند. شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند طی گزارش 12 ماه با 15 درصد کاهش سود نسبت به گزارش حسابرسی نشده مبلغ ۲۳۰ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد.

گروه قندی اکثرا منفی و در گروه غذایی که اکثرا متعادل و منفی بودند تنها نمادهای غدشت، غمهرا و غشصفها با صف خرید و نماد غفارس با معاملاتی مثبت مواجه بود.

. در پایان معاملات شاخص کل متاثر معاملات منفی نمادهای فولاد و کگل با افت حدود (109.01) واحدی به ارتفاع 79,691رسید که در این بین نمادهای شاراک و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا