در داد و ستدهای آخرین روز کاری هفته ثبت شد؛

تغییر مالکیت بیش از یک میلیارد برگه دارایی مالی

تغییر مالکیت بیش از یک میلیارد برگه دارایی مالی

در جریان معاملات امروز شیمیایی ها، فلزات اساسی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.


در داد و ستدهای آخرین روز کاری هفته سهامداران بیش از یک میلیارد و 100 میلیون برگه سهم، حق تقدم و دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در معاملات روز چهارشنبه سهامداران بیش از یک میلیارد و 100میلیون برگه سهم و حق تقدم و دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2هزار و 211 میلیارد ریال بود و در 56 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین امروز نمادهای فولاد مبارکه ،گل گهرو هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند. به این ترتیب دیروز شاخص کل 109 واحد پایین آمد و به رقم 79هزار و 691 رسید.

همچنین شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 91 و 149 واحد نزولی شدند. نمادهای پتروشیمی شازند، پتروشیمی پردیس، پارس خودرو و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در جریان معاملات امروز شیمیایی ها، فلزات اساسی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پتروشیمی شازند، مس شهید باهنر، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، تولیدی مهرام، لوله و ماشین سازی ایران، کمک فنر ایندامین و کابل البرز بود.

در مقابل نمادهای نوسازی و ساختمان تهران، قند هکمتان، سیمان فارس و خوزستان، ملی سرب و روی، توسعه معادن روی، قند پیرانشهر و بورس تهران با بیشترین کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.

سرمایه گذاران بورس تهران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم فردا و پارند پایدار سپهر، سهام لوله و ماشین سازی ایران، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام پتروشیمی شازند و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف ها را تشکیل دادند.

در مقابل گروهی دیگر برای خروج از نمادهای واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام نوسازی و ساختمان تهران، سیمان قائن، واحدهای صندوق پداش سهامداری توسعه و اوراق صکوک ساخت توسعه ملی بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم پارس خودرو با معامله 6025 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 776 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا