روز گذشته با انعقاد ۳۰هزار قرارداد در بورس کالا؛

رکورد ۴ ساله معاملات آتی سکه شکسته شد

رکورد ۴ ساله معاملات آتی سکه شکسته شد

بورس کالای ایران روز گذشته شاهد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران از بازار آتی سکه بود به طوریکه در مجموع ۳۰هزار و ۸۲۱ قرارداد در پنج نماد معاملاتی منعقد شد تا رکورد ۴ ساله این معاملات شکسته شود.

 

در روز گذشته، سررسید شهریور ماه سال آینده با ۲۵ هزار و ۶۶۴ قرارداد رتبه اول را در سررسید های فعال آتی کسب کرد، این در شرایطی است که معاملات تیر ۹۶، دی، اردیبهشت و اسفند ۹۵ به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کالا، آخرین بار در هشتم مهر سال ۹۱ بود که حجم معاملات آتی سکه از مرز۳۰ هزار قرارداد فراتر رفت؛ به این ترتیب روز گذشته پس از گذشت بیش از ۴ سال رکورد معاملات آتی سکه شکسته شد.

بررسی جزییات معاملات دیروز بیانگر آن است که ارزش معاملات روی رقم سه هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی قبل، رشد ۹۵ درصدی را تجربه کرد؛ چرا که حجم معاملات طی این روز به ۱۵ هزار و ۷۷۸ قرارداد رسیده بود.

 

انعقاد ۱۹۴۴ قرارداد آپشن سکه

همچنین طی روز گذشته در جریان معاملات اختیار خرید سکه در بورس کالای ایران در مجموع یک هزار و ۹۴۴ قرارداد منعقد شد. نگاهی به جزییات این معاملات نشان می دهد که در قیمت اعمال یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان، ۱۹۸ قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، ۷۱ قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان یک هزار و ۳۴۶ قرارداد و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون ۱۷۵ هزار تومان، ۳۲۹ قرارداد منعقد شد.

 

 رشد ۲۲ درصدی معاملات گواهی سپرده سکه

بر اساس این گزارش، همچنین امروز در مجموع ۴۴ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۵۲۲ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که نسبت به معاملات روز گذشته رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرد؛ چراکه طی این روز حجم معاملات به ۳۶ سکه رسیده بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا