مطالبات ما از واحدهای فولادی وصول نشده است

مطالبات ما از واحدهای فولادی وصول نشده است

دنیای معدن -مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو گفت: بخش زیادی از مطالبات این مجتمع از واحدهای فولادی وصول نشده و ما را برای ادامه فعالیت‌ها و بهره‌برداری‌های جدید دچار مشکل کرده است.سید‌محمد ابریشمی افزود: عمر معدن چادرملو 5 تا 6 سال دیگر به پایان می‌رسد بنابر این معدن جدیدی را با 100 میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن قابل برداشت در مجاورت معدن فعلی به ثبت رسانده‌ایم، اما همچنان بهره‌برداری از آنومالی «دی-19» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. وی گفت: بهرهبرداری از ذخایر معدنی در کشور منجر به ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی خواهد شد، اما گاه قرار گرفتن بخش معدن در مقابل محیط زیست، مشکلات فراوانی را برای هردو بخش ایجاد کرده که نمونه این موضوع در آنومالی دی-19 مشاهده میشود.مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو معتقد است، هنوز بخش زیادی از مطالبات این مجتمع از واحدهای فولادی وصول نشده در نتیجه این مجتمع برای توسعه فعالیتهای خود با مشکلاتی مواجه است.مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو همچنین درباره برنامه تولیدی این شرکت تا پایان امسال گفت: برنامهریزی تولید9میلیون و 500 هزار تن کنسانتره سنگآهن در سال را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه در حال حاضر از برنامه یاد شده جلوتر هستیم. وی افزود:در صورتی که مشکل خاصی در روند کاری پیش نیاید، تولید 10میلیون و 500 هزار تن کنسانتره آهن را تا پایان سال خواهیم داشت. وی همچنین درباره وضعیت فروش محصول چادرملو، تصریح کرد: فولادسازان نظیر مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد ارفع، غدیر ایرانیان فولاد هرمزگان مشتری اصلی ما هستند. ابریشمی بیان کرد: در حال حاضر مشکلی در زمینه تولید وجود ندارد، اما باید منتظر ماند و دید که مدیریت کلان کشور برای بهرهبرداری از آنومالی دی-19 چه تصمیمی میگیرد. در صورتی که هیچ اتفاقی در زمینه اکتشاف این محدوده رخ ندهد و همچنان زمان را از دست بدهیم در 4 یا 5 سال آینده، ذخیره معدن تمام میشود. وی معتقد است تصمیم گیری در آن زمان دیگر مفید نخواهد بود، زیرا انجام اقدامات اکتشافی زمانبر است و شکافی بزرگ در تولید و نیاز مواد اولیه واحدهای فولادی کشور ایجاد میشود. ابریشمی گفت: بهرهبرداری از آنومالی دی-19 به یکی از چالش های اصلی این مجتمع معدنی تبدیل شده است،مخالفتهای سازمان محیطزیست باعث شده تا بهرهبرداری از این محدوده بلاتکلیف بماند و آینده شغلی کارگران آن را به خطر اندازد.وی ادامه داد: بخشی از محدوده مورد نظر، بخش بسیار کوچکی از پناهگاه حیات وحش است، به همین دلیل حتی اجازه انجام مطالعات نیز به ما داده نمیشود. این در حالی است که با انجام مطالعات این احتمال وجود دارد که این بخش از محدوده پناهگاه خارج شود.مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو درباره تهاتر با فولادیها برای وصول مطالبات و صادرات شمش از سوی چادرملو نیز گفت: تهاتر شمش به جای طلبها نیز نمیتواند مشکلی را حل کند البته چادرملو تا به امروز برنامه صادرات نداشته است.

وی گفت: بهره‌برداری از ذخایر معدنی در کشور منجر به ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی خواهد شد، اما گاه قرار گرفتن بخش معدن در مقابل محیط زیست، مشکلات فراوانی را برای هردو بخش ایجاد کرده که نمونه این موضوع در آنومالی «دی-19» مشاهده می‌شود.مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو معتقد است، هنوز بخش زیادی از مطالبات این مجتمع از واحدهای فولادی وصول نشده در نتیجه این مجتمع برای توسعه فعالیت‌های خود با مشکلاتی مواجه است.مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو همچنین درباره برنامه تولیدی این شرکت تا پایان امسال گفت: برنامه‌ریزی تولید9میلیون و 500 هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن در سال را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه در حال حاضر از برنامه یاد شده جلوتر هستیم.

وی افزود:در صورتی که مشکل خاصی در روند کاری پیش نیاید، تولید 10میلیون و 500 هزار تن کنسانتره آهن را تا پایان سال خواهیم داشت. وی همچنین درباره وضعیت فروش محصول چادرملو، تصریح کرد: فولادسازان نظیر مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد ارفع، غدیر ایرانیان فولاد هرمزگان مشتری اصلی ما هستند. ابریشمی بیان کرد: در حال حاضر مشکلی در زمینه تولید وجود ندارد، اما باید منتظر ماند و دید که مدیریت کلان کشور برای بهره‌برداری از آنومالی «دی-19» چه تصمیمی می‌گیرد. در صورتی که هیچ اتفاقی در زمینه اکتشاف این محدوده رخ ندهد و همچنان زمان را از دست بدهیم در 4 یا 5 سال آینده، ذخیره معدن تمام می‌شود. وی معتقد است تصمیم گیری در آن زمان دیگر مفید نخواهد بود، زیرا انجام اقدامات اکتشافی زمانبر است و شکافی بزرگ در تولید و نیاز مواد اولیه واحدهای فولادی کشور ایجاد می‌شود.

ابریشمی گفت: بهره‌برداری از آنومالی «دی-19» به یکی از چالش های اصلی این مجتمع معدنی تبدیل شده است،مخالفت‌های سازمان محیط‌زیست باعث شده تا بهره‌برداری از این محدوده بلاتکلیف بماند و آینده شغلی کارگران آن را به خطر اندازد.وی ادامه داد: بخشی از محدوده مورد نظر، بخش بسیار کوچکی از پناهگاه حیات وحش است، به همین دلیل حتی اجازه انجام مطالعات نیز به ما داده‌ نمی‌شود. این در حالی است که با انجام مطالعات این احتمال وجود دارد که این بخش از محدوده پناهگاه خارج شود.مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو درباره تهاتر با فولادی‌ها برای وصول مطالبات و صادرات شمش از سوی چادرملو نیز گفت: تهاتر شمش به جای طلب‌ها نیز نمی‌تواند مشکلی را حل کند البته چادرملو تا به امروز برنامه صادرات نداشته است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا