دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگان فولاد بدهی دارد

دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگان فولاد بدهی دارد

دنیای معدن - رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان فولاد کرمان با اشاره به اینکه دولت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگان فولاد کشور بدهی دارد گفت: وضعیت درمان بازنشستگان فولاد استان کرمان بسیار نابسامان است.

هوشنگ انکوتی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبلغی را که دولت در بودجه 96 برای بازنشستگان صنعت فولاد در نظر گرفته جوابگو نیست.

وی با اشاره به اینکه این بودجه حتی حقوق سال را تامین نمی کند گفت: چندین سال است که مطالبات بازنشستگان فولاد معوق شده و هر سال بر آن افزوده می شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان با بیان اینکه بازنشستگان استان کرمان امروز برای دیده شدن در بودجه 96 به تهران می روند افزود: فردا صبح بازنشستگان از استان های اصفهان، کرمان، چهارمهال بختیاری و کرمان مقابل مجلس یک اجتماع دارند و موارد خود را به نمایندگان ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه حدود 84 هزار بازنشسته صنعت فولاد در سراسر کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: حدود 15 هزار نفر از این بازنشستگان در استان کرمان است که متاسفانه عمده آنها با مشکلات مالی روبرو هستند.

انکوتی با بیان اینکه وضعیت درمانی بازنشستگان فولاد بسیار نابسامان است گفت: اکثر مراکز درمانی و داروخانه های استان کرمان قرارداد خود را برای ارائه خدمات درمانی لغو کردند و شرایط دشواری برای بازنشستگان به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد کشور حدود 15 میلیارد تومان به مراکز درمانی استان کرمان بدهکار است افزود: صندوق بازنشستگی فولاد کشور اضافات 12 درصدی حقوق های دولتی امسال را نیز تامین نکرده است.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان با بیان اینکه دولت بیش از 20 هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد کشور بدهکار است تصریح کرد: این حق بازنشستگان است که خود هزاران مشکل دارند و باید سریعا پرداخت شود.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه شرکت هایی را به صندوق بازنشستگی فولاد کشور واگذار کرده تا درآمد زایی کند گفت: این شرکت ها که شرکت ذغالسنگ کرمان و شرکت ملی دخانیات هستند در حال حاضر خودشان با بحران مالی مواجه بوده و ضررده هستند.

انکوتی تاکید کرد: از دولت و نمایندگان مجلس تقاضا داریم که نسبت به وضعیت بازنشستگان حساس باشند و باور کنند که این بازنشستگان با بیماری های خاص تنفسی و ریوی ناشی از کار کردن سخت در معادن دچار مشکل هستند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا