جعفری طهرانی پیش‌بینی کرد:

۲۰۱۸؛ سالی سخت برای سنگ‌آهنی‌ها

۲۰۱۸؛ سالی سخت برای سنگ‌آهنی‌ها

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس امور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران گفت: به نظر من سال 2017 سال بدی برای بازار سنگ آهن نخواهد بود اما سال 2018 سال خیلی خوبی نخواهد بود. به همین دلیل از دولت می خواهم اجازه دهد معدنکاران در 2017 اجازه نفس کشیدن داشته باشند تا آماده 2018 شوند.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، کیوان جعفری طهرانی در نشست خبری چهارمین همایش بین المللی انجمن سنگ آهن ایران مطالبی را مطرح کرد که اهم آنها به شرح زیرند:

- از چین نمایندگانی در چهارمین همایش سنگ آهن ایران خواهیم داشت. از کشور روسیه نیز نمایندگانی در حوزه بازفراوری آب در پروژه های سنگ آهن خواهیم داشت. همچنین سخنرانی از متال بولتن خواهیم داشت. از بورس کالا نیز سخنران در همایش خواهیم داشت.

- امروز جایگاه آیروپکس در جهان مطرح تر از بسیاری از تشکلهای متناظر در کشورهای دیگر است. در کنفرانس ها به گزارش های علمی آیروپکس استناد می شود.

- در پنل اول همایش طرح جامع فولاد را بررسی خواهیم کرد.

- در پنل دوم همایش درباره معایب و مزایای عوارض و عرضه مواد معدنی در بورس کالا خواهیم پرداخت.

- عوارض دستوری باعث ایجاد حس بدبینی در بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود.

- مالزی و ونزوئلا در حال تولید کنسانتره هستند و از تصمیم دولت ایران برای اعمال عوارض بسیار خوشحال هستند. درباره گندله نیز همین شرایط وجود دارد.

- چند کارگاه آموزشی در خصوص کاهش هزینه های معدنکاری، کشتیرانی و فاینانس خواهیم داشت.

- قرار است بورس کالا به صورت فعال در عرضه مواد معدنی وارد شود.

- همه پیش بینی کرده بودند، 2016 بدترین سال خواهد بود اما اینطور نشد و چین با تغییر سیاست های خود اوضاع را تغییر داد.

- در سال 2014 و 2015 به نقطه کف کامودیتی رسیدیم و ادامه آن ممکن نبود.

- رکود فعلی به خاطر تعطیلات ژانویه و تعطیلات شکوفایی چین است.

- در پروژه S11D در واله برزیل چین سرمایه گذاری زیاده کرده است و باعث می شود سهم برزیل در واردات سنگ آهن چین افزایش یافته و انحصار استرالیا شکسته شود.

- به نظر من سال 2017 سال بدی نخواهد بود اما سال 2018 سال خیلی خوبی نخواهد بود. به همین دلیل از دولت می خواهم اجازه دهد معدنکاران در 2017 اجازه نفس کشیدن داشته باشند تا آماده 2018 شوند.

- در اواخر 92 هزینه سنگینی بابت دموراژ کشتی ها از جیب ملت نرفت. امسال هم دوباره همان اتفاق در حال رخ دادن است. عوارض حتی اجرا نشود هزینه سنگینی به کشور تحمیل می شود. بعضا طی 20 روز هزینه یک میلیارد دلاری از جیب کشور می رود.

- تا پایان سال جاری تولید سنگ آهن ایران شامل دانه بندی و کنسانتره به حدود 48 میلیون تن خواهد رسید که نسبت به تولید 54 میلیون تنی سال 92 پایین تر است.

- صادرات سنگ آهن ایران نیز شامل دانه بندی و کنسانتره امسال به 15 تا 18 میلیون تن خواهد رسید که اگرچه نسبت به صادرات سال قبل رشد نشان می دهد اما از صادرات 23 میلیون تنی سال 92 پایین تر است. عمده رشد صادرات نیز مربوط به رکوردشکنی گل گهر در صادرات کنسانتره بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا