تولیدکنندگان امروز با جهانگیری جلسه ویژه دارند

تولیدکنندگان امروز با جهانگیری جلسه ویژه دارند

مشکلات عدیده تولید و تعطیلی های هر روزه کارخانه ها، رؤسای خانه‌های صنعت و معدن را واداشت تا امروز در جلسه‌ای ویژه با معاون اول رئیس جمهور مسائل را مطرح و منتضر دستورات جدید دولت باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، این روزها رکود مستمر بازار و نوسانات نرخ ارز بر حجم مشکلات واحدهای تولیدی اضافه کرده و در کنار آن افزایش نرخ مواد اولیه هم امکان فعالیت را از واحدها گرفته است. البته قرار بود با طرح "رونق" تسهیلات 16 هزار میلیاردی به واحدها متقاضی پرداخت و بخشی از موانع پیش روی آنها برطرف شود اما متأسفانه بهانه تراشی سیستم بانکی عاملی شد تا این طرح نیز همانند طرح های دیگر دولت نتواند رونقی را به بازار برگرداند.

امروز واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شوند اما همچنان مشکلات برقرار بوده و آنها مجبور به تعطیلی اجباری واحدهای خود هستند. دسته دیگر هم با کمتر از ظرفیت به سختی چراغ واحد تولیدی خود را روشن نگاه داشته‌اند.

این موضوعات باعث شده تا امروز رؤسای خانه‌های صنعت و معدن کشور جلسه‌ای را با معاون اول رئیس جمهور برگزار کنند و فارغ از نامه نگاری‌های مختلف به صورت مستقیم مشکلات خود را با معاون اول در میان بگذارند شاید در نهایت تصمیمات جدیدی برای کمک به واحدهای تولیدی کشور اتخاذ شود.

اجرای کامل قانون رفع موانع تولید، بدهی تسهیلات ارزی، مالیات های سنگین، عدم ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار، صادرات ارزان مواد اولیه مورد نیاز تولیدکننده داخلی  و تدوین قانون خانه های صنعت و انجمن های زیر مجموعه از جمله بحث های امروز رؤسای خانه صنعت کشور با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا