تاکید کرباسیان بر مدیریت اقتضایی در اقتصاد کشور

تاکید کرباسیان بر مدیریت اقتضایی در اقتصاد کشور

دنیای معدن - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به تنوع فرهنگی ایران، «مدیریت اقتضایی» از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مهدی کرباسیان در دیدارجمعی از دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:

کشور از ظرفیت های بالایی در اقتصاد همچون بخش معدن برخوردار است که متاسفانه تاکنون به دلیل سایه سنگین نفت و سیاست، این بخش نتوانسته به نحوه شایسته توسعه پیدا کند و در نتیجه، باید سهم این بخش در اقتصاد به دلیل مزیت های بالقوه نظیر وجود ذخایر غنی در سراسر کشور، اشتغال زایی بالا، ارزش افزوده بالا، توانمندی نیروی انسانی و غیره، افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه داشتن تجربه در کنار علم برای مدیریت بسیار مهم است ادامه داد: آینده کشور در دستان دانشجویان است و آنها باید در کنار علم به افزایش تجربه روی آورند. رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه یک مدیر در زندگی شخصی و اداری خود، نیازمند برنامه مدون کوتاه مدت و میان مدت است، تصریح کرد: اصرار بر شکیبایی در اجرای برنامه برای مدیریت بسیار مهم است و به رغم وجود نقص ها یا موانع، باید به گونه ای عمل شود تا برنامه مورد نظر به سرانجام برسد و نیمه کاره رها نشود.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر روزانه اطلاعات در دنیا، به روز کردن اطلاعات در مدیریت بسیار حائز اهمیت است. کرباسیان به اشاره به اینکه «مدیریت اقتضایی» در کشور ما بر خلاف سایر کشورها بسیار مهم است، گفت: با توجه به گوناگونی کشور ما از نظر فرهنگی، نحوه مدیریت کردن واحد های صنعتی در مناطق مختلف کشور شرایط خاص خود را می طلبد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، ماهیت مدیریت کارخانه ریسندگی در رشت با کارخانه ریسندگی سیستان و بلوچستان یا کارخانه ریسندگی اصفهان متفاوت است و نتیجه حاصله از نوع مدیریت در یک منطقه، ممکن است در منطقه دیگر نتیجه عکس دهد. به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو، برای افزایش بهره وری در یک واحد، استفاده از سیستم تشویق و تنبیه به موقع توسط مدیر ضروری است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا