معدن ترود، برای انتخاب سرمایه گذار به مناقصه می رود

معدن ترود، برای انتخاب سرمایه گذار به مناقصه می رود

دنیای معدن - مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه های ترود از برگزاری مناقصه بین المللی برای انتخاب مشاور خارجی این معدن در آینده نزدیک خبر داد.

حسین داشبلاقی با بیان این مطلب گفت: به زودی مناقصه بین المللی برای انتخاب مشاور خارجی برای تهیه و تکمیل اسناد و اطلاعات برگزار خواهد شد چرا که نیازمند تهیه و تکمیل کسری اطلاعات و دریافت تاییدیه استاندارد از یک موسسه بین المللی در این خصوص هستیم تا بتوانیم سریع تر - حتی در مقیاس کوچک- وارد فاز اجرا شویم.
وی یادآور شد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و سازمان ایمیدرو تصمیم گرفتند با هدف بازنگری و تهیه مجدد مطالعات فنی و اقتصادی، از یک شرکت بین المللی دارای دانش فنی اقدام کنند.
مجری طرح تجهیز معدن و استحصال شورابه های ترود اظهار داشت: طی توافق صورت گرفته با دفتر منابع طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست توران، تداخل معدن پلایای ترود با منطقه حیات وحش توران رفع و آن دفتر با انجام فعالیت های اجرایی در منطقه ترود موافقت کرد. وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده و تهیه گزارش های ارزشیابی زیست محیطی، در نهایت دفتر ارزیابی طرح های سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که طرح شورابه های ترود مشمول طرح های ارزیابی نمی شود و نیاز به بررسی این دفتر ندارد.
وی افزود: با توجه به وسعت و حجم ماده معدنی ذخیره شورابه ای ترود، بدون تردید امکان برداشت ماده معدنی بیشتری از این ذخیره وجود دارد.
داشبلاقی خاطر نشان کرد: پلایای ترود در مجاورت منطقه، تحت تاثیر غیرمستقیم پارک توران قرار دارد که با راه اندازی معدن و به دلیل مجاورت معدن با پارک توران، امکان جذب گردشگر در منطقه را خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: شورابه های ترود با 6300 کیلومترمربع بزرگترین محدوده معدنی ایران و خاورمیانه است که 1.2 میلیارد مترمکعب شورابه تجدید پذیر دارد.
بنا به این گزارش، پلایای ترود از واحدهای زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در 120 کیلومتری جنوب شهرستان شاهرود و 75 کیلومتری شرق دهستان ترود واقع شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا